با رسیدن گرمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد در برخی نقاط انگلیس، مقامات این کشور برای جلوگیری از آسیب دیدن زیرساختهای حمل و نقل دست به دامن فناوریهای مختلف شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، در حالی که موج گرمای بیسابقهای در اروپا حاکم شده و این امر باعث آتشسوزیهای ویرانگر در سراسر این قاره شده، مقامات انگلیسی در تلاش هستند تا از اختلال در خدمات حملونقل جلوگیری کنند. شبکههای راهآهن، فرودگاهها و پلها همگی تحت تأثیر گرمای شدید هستند و این در حالی است که سازمان جهانی هواشناسی هشدار داده بعید است تا هفته آینده وضعیت به حالت عادی بازگردد.
جمعه گذشته، اداره هواشناسی بریتانیا اولین "هشدار قرمز" خود را برای گرمای استثنایی و با دمای پیش بینی شده ۴۰ درجه سانتیگراد صادر کرد. بالاترین دمای ثبت شده قبلی در بریتانیا ۳۸.۷ درجه سانتیگراد بوده که در باغ گیاه شناسی کمبریج در جولای ۲۰۱۹ ثبت شده است.
به علت همین گرما آتشسوزیهای جنگلی بخشهایی از اسپانیا و فرانسه را فراگرفته و افزایش آتشسوزیها در سراسر لندن باعث شد که آتشنشانی این کشور به چالش کشیده شود.
در غرب لندن، مقامات اقدامات خارقالعادهای را برای باز نگه داشتن پل ۱۳۵ ساله همرسمیت انجام دادهاند. موج گرما در سال ۲۰۲۰ شکستگیهای کوچکی را در پایههای چدنی این پل ایجاد کرد که باید به طور کامل ترمیم شود. مهندسان یک سیستم کنترل دمای پیچیده را بر روی این پل نصب کردند تا بتوان آن را به طور ایمن بازگشایی کرد، اما با پیش بینی دمای سوزان این هفته، کارگران اقدامات بیشتری را انجام دادهاند و قسمتهایی از پل را در فویل عایق نقرهای پیچیدهاند تا به خنک نگه داشتن آن کمک کنند.
در همین حال، فرودگاه لوتون لندن پس از شناسایی نقص سطحی در باند فرود به علت تشدید گرما مجبور به تعلیق پروازها شد، نیروی هوایی ارتش بریتانیا نیز این هفته تجربه مشابهی داشت و مجبور شد روند پروازهای خود را تغییر دهد. راهآهن بریتانیا نیز خط اصلی ریلی ساحل شرقی خود را در روز سهشنبه به دلیل گرمای شدید بست و درصدد است روشی برای جلوگیری از انبساط بیش از حد خطوط ریلی بیابد.