به گزارش پایداری ملی، اسماعیل صادقی در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از شرکت کشتیسازی عظیمگستر هرمز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در سال ۹۷ برنامه مشترکی را با شرکت ملی نفتکش ایران آغاز کردیم. بنا بر این شد که گام به گام تعمیرات نفتکش ها را آغاز کنیم و به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم در ۶-۷ گام، خود را به نقطه ای برسانیم که بتوانیم سوپر تانکر تعمیر کنیم. برای این مهم از کشتی های کوچکتر آغاز کردیم و یک نفتکش، یک شناور LPG و بعد وارد تعمیر کشتی های با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن شدیم.
وی ادامه داد: امروز
این کشتی با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن تعمیراتش در مدت ۲۲ روز انجام خواهد شد.
صادقی اظهار داشت: ما در شرکت عظیم گستر از پیمانکاران دسته دوم استفاده می
کنیم و به دنبال توسعه و توانمند سازی نیروهای بومی هرمزگان هستیم به نحوی
که به طور متوسط ۵۰۰ نفر روی شناور کار خواهند کرد.
وی اظهار داشت:
تمام تعمیرات مورد نیاز یک کشتی را در کشور انجام می دهیم و امکان تعمیر
موتور اصلی را فراهم کرده ایم و ژنراتور ها ، سیستم های ناوبری ، سیستم های
برقی و همچنین تعمیرات بدنه و لوله کشی را به طور کامل در کشور با استفاده
از توانمندی داخلی انجام می دهیم .
مدیر عامل شرکت عظیم گستر هرمز
تاکید کرد: قول می دهیم در مجتمع کشتی سازی اجازه ندهیم حتی یک فروند از
کشتی های ایرانی به دلیل مشکلات فنی زمین گیر شوند.
وی بیان کرد: ما نیازی به دور زدن تحریم ها نداریم و از مسیر های خودمان نیازهایمان را برطرف می کنیم .
صادقی تاکید کرد: قسمت عمده ای از لوازم یدکی تعمیر کشتی ها در ایران وجود دارد اما لوازم بخشی از قسمت ها مثل موتور ها و ژنراتور ها باید از خارج تامین شوند.