۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۳۱۴
پایگاه آمریکایی بریت بارت؛
پایگاه آمریکایی بریت بارت (Breitbart) با انتشار گزارشی پرداخت 400 میلیون دلاری به ایران را اشتباه استراتژیک اوباما خوانده و مدعی شده که ایران، رژیم صهیونیستی را گروگان گرفته است.
به گزارش پایداری ملی، پایگاه آمریکایی بریت بارت (Breitbart) با انتشار گزارشی پرداخت 400 میلیون دلاری به ایران را اشتباه استراتژیک اوباما خوانده و مدعی شده که ایران، رژیم صهیونیستی را گروگان گرفته است.
 
در این گزارش که تحت عنوان "اوباما و هیلاری اجازه داده اند که ایران اسرائیل و یهودیان را گروگان بگیرد" منتشر شده است، می خوانیم:
 
پرزیدنت اوباما اوایل ماه جاری [میلادی] تاکید کرده بود که "ما به ایران باج نپرداخته ایم." اما دولت اوباما در نهایت مجبور شد که پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد به عنوان باج برای آزادی چهار زندان آمریکایی به حکومت ایران را قبول کند و کاخ سفید آن را "اهرمی" برای تضمین آزادی زندانیان خواند نه "باج"؛ هر چند تفاوتی بین این دو مورد وجود ندارد.
 
پرداخت این پول به ایران به دلایل مختلفی مشکل ساز خواهد بود. یکی اینکه انگیزه جدیدی برای حکومت های خارجی و تروریست ها به وجود خواهد آورد تا آمریکایی ها را به گروگان بگیرند. یکی دیگر از دلایل آن است که این 400 میلیون دلار بخشی از 1.7 میلیارد دلاری است که ایران پس از دریافت آن، صرف هزینه های نظامی خود کرده و ممکن است بوسیله آن عملیات های تروریستی را برنامه ریزی کند و تلاش های جاری خود در سوریه را تامین مالی نماید.

اما گروگان های دیگری هم باقی مانده اند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم گروگان ایران هستند. گروگان های مستقیم، آمریکایی هایی هستند که ایران از ماه ژانویه به زندان انداخته است. اما گروگان غیر مستقیم ایران، اسرائیل است که دائما در خطر حمله ایران و نمایندگان آن قرار دارد و همچنین تمامی یهودی ها که ایران در عمل و کلام خود آن ها را هدف می گیرد.

با فاش شدن استفاده جنگنده های روسی از یک پایگاه هوایی در ایران برای انجام حملات خود در خاک سوریه در این هفته، آسیب پذیری اسرائیل بیشتر نمایان شد. در گذشته اسرائیل تلاش کرده است تا تحویل سامانه پیشرفته موشکی اس 300 به ایران را به عنوان یک خط قرمز معرفی کند و مانع از انجام آن شود؛ چرا که دریافت این سامانه به ایران موجب خواهد شد که حمله به پایگاه هایی هسته ای این کشور در صورت لزوم، بسیار مشکل شود. روسیه نه تنها از این خط قرمز عبور کرد بلکه دارایی ها و تجهیزات هوایی خود را وارد ایران کرد و با این اقدام موجب شد در صورت حمله اسرائیل به ایران درگیری بزرگتری نیز رقم بخورد.
 
اشتباه استراتژیک اوباما برای اسرائیل به معنای یک فاجعه استراتژیک است. ایران در حال حاضر از سپر نظامی و دیپلماتیک روسیه برخوردار است و این بدان معناست که ایران می تواند به تهدید اسرائیل با موشک های بالستیک و برنامه تحقیقاتی هسته ای خزنده خود ادامه دهد. به لطف اوباما اکنون اسرائیل و جامعه یهودیان در معرض خطری بسیار بزرگ قرار دارند.

منبع: جام نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر