۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۵۵۰۶
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود در جمع مقامات سعودی بر تقویت روابط امنیتی بین دو کشور ازجمله امنیت سایبری تأکید کرد.
وزیر دفاع آمریکا دیروز پس از گفت‌وگو با مقام‌های سعودی، اظهار داشت «قدرت تهاجمی ایران» تهدیدی مشترک قلمداد می‌شود.

عربستان سعودی نیز برای غلبه بر آنچه آن را نفوذ منطقه‌ای ایران می‌داند، وارد همکاری مشترک با آمریکا شده است. ریاض نگران است که توافق هسته‌ای با ایران، فشارهای بین‌المللی و نیز تحریم‌ها علیه ایران را بردارد و در چنین وضعیتی ایران این فرصت را پیدا می‌کند تا فضای بیشتری را برای حمایت از متحدان خود در درگیری‌های «نیابتی» ازجمله در یمن و سوریه در اختیار بگیرد.

از زمان به قدرت رسیدن «سلمان بن عبدالعزیز» در عربستان از ماه ژانویه، ریاض موضع سخت‌گیرانه‌ای در منطقه دنبال می‌کند؛ رژیم سعودی مناطق مختلف یمن را با هدف برگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن بمباران می‌کند و حمایت خود را از تروریست‌هایی که علیه نظام سوریه می‌جنگند، تشدید کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در رابطه با دیدارش از عربستان اظهار کرد که  گفت‌وگوهایش با مقام‌های سعودی در «جده» بر مسائلی ازجمله تقویت روابط امنیتی، دفاع موشکی، امنیت سایبری، امنیت دریایی و نیروهای عملیات ویژه متمرکز بود. این در حالی است که سران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در نشست «کمپ‌دیوید» در ماه مه بر لزوم تحقق این تعهدات تأکید کردند.

عربستان سعودی در بسیاری از صنایع خود، مستعمره کشورهایی نظیر آمریکا محسوب می‌شود و به‌طور صد در صد واردکننده تجهیزات و محصولات است. صنایع سایبری نیز ازجمله این محصولات است و طی سالیان گذشته آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با کشورهایی نظیر ایران سیطره و نفوذ خود را بر عربستان گسترش داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر