۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۸۱۸۵
استان قزوين
اولين كارگروه تخصصي آب شوراي پدافند غير عامل استان قزوين در سال 93 در تاريخ 8/2/93 به مهندس حبيبي معاون امور عمراني استانداري قزوين با حضور اعضاي كارگروه تخصصي آب شوراي پدافند غير عامل استان قزوين تشكيل گرديد
اولين كارگروه تخصصي آب شوراي پدافند غير عامل استان قزوين  در سال 93 در تاريخ 8/2/93 به رياست مهندس حبيبي معاون امور عمراني استانداري قزوين با حضور اعضاي كارگروه تخصصي آب شوراي پدافند غير عامل استان قزوين  تشكيل گرديد.

اولويت هاي استان در ده محور احصا شده و در اختيار مسئولين استان و نمايندگان قرار گرفته و برنامه ريزي ها بر اساس آن پيش مي رود و در راس همه آنها مسائل مربوط به آب است كه بيشتر به دليل خشك سالي هاي اخير و تغيير اقليم مي باشد.لذا مسئولين استان و مسئولين ملي آب اهتمام جدي براي رفع مشكل فوق دارند.

در  راستاي وظايف كارگروه تخصصي  آب پدافند غير عامل مبني بر برنامه ريزي و تامين نيازمنديهاي حياتي مردم و ذخيره سازي استراتژيك ، 8 محور اساسي طراحي شده كه با اجراي آن آب شرب شهري،روستايي، و صنعتي به وضعيت مناسبي مي رسند. يكي از اين 8 محور موازي سازي  و ايجاد پراكنش در تامين منابع آب شهر از موقعيتهاي مختلف و پراكنده است و در حوزه صنعتي استفاده از پساب تصفيه خانه فاضلاب قزوين مي باشد ، نظر به اقدامات ارزنده شركت آب و فاضلاب استان و تاييديه سازمان محيط زيست استان براي پساپ تصفيه خانه فاضلاب قزوين،از اين منبع جديد آبي براي مصارف صنعتي محدود مطابق مصوبه هيات وزيران مي بايست استفاده بهينه صورت پذيرد.

صرفه جويي نكته مهم ديگر است كه قطعا بدون همراهي مردم،ما در برنامه ريزي هاي خود موفق نخواهيم بود لذا صرفه جويي بايد پيوست همه امور بوده و در همه محافل عنوان گردد و بايد از خودمان شروع كنيم.

حبيبي معاون عمراني استانداري قزوين فرمودند هيچ موضوعي مهم تر از تامين آب شرب قزوين نيست.رسيدگي به مسائل آب در راس امور مي باشد كه از اولويت خارج شده و به يك دغدغه تبديل شده است و بايد تمام تلاش خودمان را داشته باشيم تا ظرف يك ماه آينده اين مشكل كم آبي را مرتفع نماييم.

در ادامه افشار مدير كل پدافند غير عامل استان بر فرهنگ سازي صرفه جويي در مصرف آب از طريق كارگروه فرهنگ و همچنين رعايت اصول و الزامات پدافند غير عامل در حوزه آب  تاكيد نمودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر