وی افزود:این همایش و نمایشگاه اولین رویداد جدی و اثرگذار در عرصه بانکداری کشور است و مهمترین مکان برای نمایش مستقیم خدمات و توانمندیها، ایمن بودن این خدمات و اعتماد سازی مشتریان بانکها و موسسات کشور است.
وی با تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نقش تحول آفرین فناوری اطلاعات در زمینه پولی- بانکی باعث شده بانک ها و موسسات مالی اعتباری، خدمات بانکداری الکترونیک را که از طریق تبادل اطلاعات در فضای وب تمام عملیات مالی و اعتباری مشتریان را انجام میدهد، جدی بگیرند. از این رو امنیت این اطلاعات و عملیات، مهمترین گزینه برای مشتریان بانکی است. بنابراین استاندارد سازی و دستیابی به سطح قابل قبولی از امنیت همواره مورد توجه و تاکید بانکها، ذینفعان آنها و مشتریان است.
دبیر همایش همچنین با اشاره به اقداماتی که در زمان برگزاری این نمایشگاه در مهرماه، انجام میشود، تصریح کرد: بازدید رایگان از نمایشگاه جنبی، فرصتی برای آشنایی با جدیدترین تکنولوژیهای دنیای بانکداری الکترونیک است.
جم،شرکت در جشنواره امنیت بانکداری الکترونیک، کسب تندیس و گواهی حضور معتبر، استفاده از همایشها و کارگاههای منسجم آموزش بانکداری الکترونیک را از دیگر اقداماتی که قرار است در این نمایشگاه صورت گیرد، عنوان کرد.
وی همچنین،آشنایی با شرکت های ارائه دهنده خدمات بانکی که با ارزش آفرینی درحوزه بانکداری راه پیشرفت و اقتدار را برای بانک ها هموار می سازند و آشنایی با شرکتهای ارائه دهنده خدمات امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر اولویتهای این نمایشگاه عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاههای تخصصی در حاشیه این نمایشگاه، گفت: نشستهای همایش و کارگاهها به مباحث کاربردی و تخصصی مدیریتی و فنی در حوزه بانکداری و امنیت بانکداری الکترونیکی می پردازد که از جمله اینها می توان به موضوعات:نکات مربوط به بانکداری الکترونیکی و چالش های امنیتی آن،شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری های بانکداری الکترونیک،چگونگی مانیتور کردن، ارزیابی و مدیریت مخاطرات امنیت بانکداری،روش ها و ابزارهای مدیریت یکپارچه تهدیدات در کلیه خدمات بانکداری، بررسی وضعیت امنیت و راه کارهای امنیت کلیه سرویس های بانکداری الکترونیک وتوصیه ها برای بهبود سطح خدمات بانکداری الکترونیک، اشاره کرد.
جم افزود:نیازهای بانکداری الکترونیک برای تامین امنیت، توسعه زیرساختهای فنی و امنیتی، امنیت فیزیکی، بانکداری متمرکز و یکپارچه،جلب اعتماد مشتریان بانکداری الکترونیکی، تجارت الکترونیک و هوش امنیتی و تجاری نیز از دیگر محورهای این نمایشگاه و کارگاههای تخصصی آن است.
وی با بیان اینکه در این همایش چهره های شاخص بانکداری حضور داشته و به ارایه دیدگاهها و سخنرانی در خصوص مهمترین مباحث و موضوعات فوق می پردازند، اظهارکرد: مخاطبان این همایش و نمایشگاه،دولت و مشتریان بانکی، بانکها و مؤسسات مالی،فعالان ارائه راهکارهای پرداخت ازطریق موبایل،سرویس دهندگان راهکارهای امنیت و تایید هویت، فعالان درصنایع حمل ونقل / بهداشت ودرمان / سفر، سازمانهای نظامی، مسئولان اتحادیه ها و فعالان صنعت کارت های اعتباری / صادرکنندگان کارت های اعتباری،فعالان دربخش تجارت الکترونیک / شرکت های Group Buy (خریدگروهی )،شرکت های فعال دربخش نقل وانتقال داده ها ومدیریت ،فعالان درعرصه راهکارها و فناوری های بانکداری ،شرکت های فناوری اطلاعات،شرکت های ارائه دهنده خدمات امنیت،شرکت کنندگان دربخش مشاوره قضایی وحقوقی و سایرفعالان و علاقمندان این حوزه هستند.
وی همچنین با اشاره به حامیان این همایش و نمایشگاه، پلیس فتا،نمایشگاه IPAS2013،بنیاد تعاون ناجا، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان پدافند غیر عامل و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را از جمله حامیان این نمایشگاه عنوان کرد.
در این نشست همچنین یزدی، مدیر سامانههای یکپارچه امن بانکی، با بیان اینکه هنوز به مقوله امنیت دادهها و ارتباطات در حوزه بانکی با آن جدیت که باید توجه نشده، گفت: دلیل این امر آن است که مدیران بانکی و مسوولان این حوزه تحت فشار هستند که محصولات خود را هرچه سریعتر ارائه دهند.
وی افزود:در واقع قبل از آنکه یک نرم افزار و فرایند الکترونیکی مورد چک قرار گیرد، محصول سریعتر به بازار عرضه میشود و کمتر به صورت آزماشی اجرایی میشود تا نواقص آن مشخص شود.
وی اظهارکرد: فضا برای کار در حوزه امنیت الکترونیکی بسیار وجود دارد اما لازمه آن است که یک مقدار از سطوح بالاتر مسایل الزام آور و قانونی شود به گونهای که هر فعالیت تولید شده یک گواهی نامه امنیتی هم داشته باشد.
مدیر سامانههای یکپارچه امن بانکی درباره امنیت در حوزه بانکداری و حسابهای مشتریان که کارت عابربانک دارند نیز گفت: درباره کلاهبرداریهایی که میشود لازم است این فرهنگ سازی در بین مردم صورت گیرد که شماره حساب خود و رمز دوم را در اختیار دیگران قرار ندهند.
یزدی خاطر نشان کرد که در کشور ما به سرعت تعدادکارتهای عابر بانک و در کنار آن دستگاههای پوز و ای تی ام رشد کرد و این رشد ناگهانی فرهنگ سازی نیز لازم دارد.