۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۶۹۳
سوء استفاده موتور جستجوهای بزرگ و شناخته شده آمریکایی از نمایش نتایج تبلیغاتی در کنار نتایج جستجوی عادی باعث هشدار نهاد رگولاتوری این کشور شده است.

به نقل از تک هایو، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با ارسال نامه‌هایی خطاب به گوگل، یاهو، بینگ، Ask، AOL و نزدیک به 20 موتور جستجوی دیگر که ترافیک قابل توجهی دارند به آنها هشدار داده که برای تمایز قائل شدن میان نتایج حاصل از جستجوی عادی کاربران با نتایج جستجوی تبلیغاتی باید دقیق‌تر عمل کنند.

کمیسیون یاد شده هدف از ارسال این نامه‌ها را افزایش شفافیت عملکرد موتور جستجوها دانسته و اظهارامیدواری کرده از این طریق بتواند خط مشی‌های مشخصی را برای نمایش نتایج تبلیغاتی مرتبط با کلیدواژه‌های جستجوشده به سایت‌های جستجوگر ابلاغ کند.

مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد آن است که بسیاری از جستجوگرهای بزرگ اینترنتی برای ترغیب کردن کاربران به بازدید از سایت‌های همکار با خود و دریافت خدمات از طریق آنها حجم بالایی از نتایج جستجوی تبلیغاتی را در کنار جستجوهای عادی کاربران و بدون تفکیک دقیق آنها به نمایش درمی آورند.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا هشدار داده که نتایج جستجوی تبلیغاتی نباید دقیقا بالای نتایج جستجوی عادی نمایش داده شود و این کار تخلف است. بر اساس نتایج یک برررسی نیمی از افرادی که دست به جستجو می‌زنند به همین علت نمی توانند بین نتایج حاصل از جستجوی خود و تبلیغاتی مرتبط با آنها تفکیک قائل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر