۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۸۰
سعیدلو در جمع خبرنگاران:
معاون امور بین الملل رییس جمهوری با تاکید بر همدلی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه جهت توسعه روابط در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی گفت: این همکاری ها به عنوان عامل موثر جهت برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

ˈعلی سعیدلوˈ پس از دیدار خصوصی با ˈجودیت ییلمازˈ وزیر توسعه و برنامه ریزی ترکیه در جمع خبرنگاران با تاکید بر عزم و اراده رهبران ایران و ترکیه جهت تحکیم روابط دو کشور با تقویت هرچه بیشتر روابط و همکاری های دو جانبه میان تهران و آنکارا شاهد برقراری صلح و امنیت بیشتر در منطقه و جهان هستیم.

وی با اشاره به سفر چند ماه گذشته ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به ایران و توافقات انجام شده در این سفر گفت: اکنون مقامات این دو کشور در این سفر بر استفاده از ظرفیت های اقتصادی ایران و ترکیه تاکید داشته اند.

معاون امور بین الملل رییس جمهوری تاکید کرد: سفر امروز بنده به آغری ترکیه در جهت توافقات انجام شده در آن سفر است.

وی با یاداوری این که در حال حاضر سطح مبادلات میان ایران و ترکیه 20 میلیارد دلار است اظهار امیدواری کرد: این میزان تا سطح 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

سعیدلو در ادامه نقش مناطق و استان های مرزی دو کشور را در جهت عملی شدن توافقات اقتصادی ایران و ترکیه مورد تاکید قرار داد.

در ادامه ˈجودیت ییلمازˈ وزیر توسعه و برنامه ریزی استان ترکیه با اشاره به سهم استان های مرزی در تحکیم و تقویت روابط دو کشور اظهار داشت: استان های مرزی همانطور که می توانند دو کشور را از هم جدا کنند می توانند سهم موثری در تحکیم پیوند دو کشور نیز داشته باشند.

ییلماز با تاکید بر اهمیت استان آغری در ارتقای روابط دو کشور به برگزاری چهارمین اجلاس استانداران مرزی در این استان اشاره کرد و گفت: این اجلاس طبق توافقات انجام شده در سفر آقای ˈاردوغانˈ به ایران انجام می شود و نشست بعدی آن نیز در ایران خواهد کرد.

ییلماز در ادامه از ˈحسین پورˈ سفیر ایران در ترکیه به عنوان آغازگر روند برگزاری این اجلاس تقدیر کرد و گفت: این اجلاس می تواند همکاری های ایران و ترکیه را افزایش دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر