۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۵۴
سرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور بر لزوم ادامه مذاکرات گروه 1+5 با ایران و تسریع در برگزاری این مذاکرات تاکید کرد.
به گزارش پاينا،  ریابکوف در گفت وگو با رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ گفت: دلیلی برای به تعویق انداختن دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 وجود ندارد

وی افزود: در شرایط کنونی که معلوم شده است چه کسی سیاست خارجی آمریکا را تعیین می کند، دلیلی برای به تاخیرانداختن دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته ای این کشور نمی بینیم.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت: ماه نوامبر هنوز به پایان نرسیده است و ما باید برای برگزاری مذاکرات 1+5 با ایران وارد عمل شویم، به خصوص این که در تهران و پایتخت های دیگر می دانند چه کسی سیاست خارجی آمریکا را تعیین خواهد کرد.

ریابکوف گفت: دلیلی برای تاخیر در مذاکرات با ایران نمی بینیم و لزوم این موضوع را بار دیگر گوشزد خواهیم کرد و از شرکای خود دعوت می کنیم که به این مساله بپردازند.

وی افزود: از همکاران ایرانی هم در این مورد دعوت به تلاش می کنیم.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه نیز بتازگی اعلام کرد که کشورش نسبت به ازسرگیری مذاکرات میان گروه 1+5 و ایران و ادامه تلاش های بین المللی در این زمینه امیدوار است.

وی خاطرنشان کرد که مسکو خواستار حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق گفت وگو می باشد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به پایبندی کشورش بر موضع اصولی خود درقبال ایران اظهار داشت: ما همچنان از رویکرد گفت وگو و راهکارهای دیپلماتیک برای حل پرونده هسته ای جمهوری اسلامی حمایت می کنیم.

ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه نیز در هفته های اخیر با چند تن از دیپلمات های ارشد کشورهای عضو گروه 1+5 دیدار کرده و درباره ازسرگیری مذاکرات ایران و گروه 1+5 با آنها گفت و گو کرده است.

ˈویتالی چورکینˈ نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل هم اخیرا با اشاره به اهمیت حل موضوع فعالیت های هسته ای ایران از راه های سیاسی و دیپلماتیک، ازسرگیری مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 را خواستار شد.

چورکین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ˈروسیه 24ˈ اظهار داشت: دیپلمات های روس برای برقراری گفت وگوها میان تهران و گروه 1+5 تلاش می کنند.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل برای ادامه تماس ها میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرده و افزود: در آن صورت می توان گام های بلندتری برای عادی سازی روابط میان ایران و غرب برداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر