۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۳
وزیر سابق امور خارجه گفت: اگر کسی بگوید تحریم هیچ تأثیری ندارد، نه اقتصاد بلد است و نه سیاست؛ و اگر کسی بگوید ما باید تسلیم شویم، شرایط را درک نمی‌کند؛ پاسخ به این تحریم‌ها با فرمول اقتصاد مقاومتی ممکن است.

به گزارش پاينا، منوچهر متکی با اشاره به نقش غرب در کمک به برهم زدن آرامش داخلی کشور گفت: غرب وقتی نمی‌تواند انقلابی را از بین ببرد، الگوی جایگزین را عَلَم می‌کند؛ آنها نمی‌خواهند کشورهای آزادی خواه جهان از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام راحل الگو بگیرند.
 
وی ادامه داد: این مشکلات اقتصادی داخلی‌ که ما را با آن مواجه کرده‌اند که البته بخشی به خاطر تحریم‌ها و بخشی به خاطر بی تدبیری‌های داخلی است، صرفاً برای شکستن این الگوی موفق (گفتمان انقلاب اسلامی) است.
 
متکی افزود: اگر کسی بگوید تحریم هیچ تأثیری ندارد؛ نه اقتصاد بلد است نه سیاست؛ و اگر کسی بگوید ما باید تسلیم شویم، شرایط را درک نمی‌کند؛ پاسخ به این تحریم‌ها مقاومت است با فرمول اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد.
 
وی در خصوص چرایی هجمه‌های اقتصادی و آشفتگی بازار در ایران گفت: غالب مشکلات اقتصادی که می‌بینید، یک مرتبه بروز می‌کند؛ قیمت ارز و مرغ، همه برای این است که این الگو در ذهن جهان شکسته شود و بگویند این کشور مدعی، هنوز قیمت مرغ را در مملکت خود نتوانسته حل کند و داعیه رهبری دنیا را دارد.
 
وزیر سابق امور خارجه کشورمان با اشاره به فرصت استثنایی به دست آمده از بیداری اسلامی در منطقه افزود: ما نسبت به بیداری اسلامی که فرصت بزرگ انقلاب ماست و ما را از 30 سال ایستادگی و مقاومت در عین تنهایی نجات داده است تکلیف بزرگی داریم.
 
وی تأکید کرد: ما فلسطینی تر از فلسطینیم چون به تعبیر مقام معظم رهبری این موضوع بخشی از امنیت ملی ماست؛ آمریکایی‌ها در جهت حفظ منافع ملی خود از آن سوی دنیا به خلیج فارس می‌آیند  و آرایش سیاسی منطقه را در عراق و سوریه و لبنان و افغانستان قریب به 50 سال علیه امنیت ملی ما شکل می‌دهند؛ ما چرا بی تفاوت باشیم؟
 
متکی ادامه داد: موزائیک فرش شده آمریکا در خاورمیانه ترک برداشته و در بعضی جاها کنده شده است؛ ما نباید به بهانه مشکلات داخلی از این فرصت عظیم بیداری اسلامی غفلت کنیم.
 
وی گفت: ما باید نگاهمان به چراغ راه باشد و از رهبری تبعیت کنیم؛ در مواقعی می‌خواهیم با تمام وجود فریاد بزنیم ولی وقتی ایشان حکم به سکوت می‌کنند باید ساکت باشیم و گاهی ما ساکتیم و نظر ایشان این است که با تمام وجود فریاد بزنیم؛ نباید جلوتر یا عقبتر از ولایت باشم.
 
وزیر سابق امور خارجه اضافه کرد: در شرایط عادی همه سرباز ولایتند ولی وقتی برای حفظ غدیر باید از عاشورا گذشت، ولایتمداری مشکل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر