۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۹۱۸
مدیرکل پدافند غیر عامل قم:
مدیرکل پدافند غیر عامل قم با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی پدافند غیرعامل کشور در استان قم ایجاد می شود، گفت:با توجه به وجود دستگاه‌های فرهنگی متعدد در استان قم بدون شک با راه‌اندازی این قرارگاه گام موثری در حوزه فرهنگ برداشته می شود.
مهدی متقیان در قم با اشاره به اینکه طرح جدیدی که برای پدافند غیرعامل استان برنامه ریزی شده بر مبنای علمی بنا شده است، اظهار کرد: شهر قم مغز متفکر نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم با توجه به موقعیت ویژه استان قم افزود: رویکرد در پدافند غیرعامل در قم این است که زیرساخت ها و توانمند سازی های لازم برای استان قم پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه گام اول در این حیطه نرم افزاری است، عنوان کرد: در همین راستا با تدابیر اندیشیده شده در کارگروه های پدافند غیر عامل سه قرارگاه ایجاد شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم به استقرار سه قرارگاه ویژه در استان‌ها اشاره کرد و گفت: قرارگاه سایبری مسائل مربوط به شبکه، براندازی حوزه‌های اینترنتی و سایت‌های مختلف را رصد می‌کند و در این زمینه فعالیت های تخصصی دارد.

متقیان قرارگاه زیستی را از دیگر قرارگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: قرارگاه زیستی به دنبال فراهم کردن سلامت زندگی افراد جامعه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه هدف دشمنان براندازی با ایجاد نارضایتی مردمی حاصل می شود، خاطرنشان کرد: قرارگاه پرتوی که در استان های دارای مباحث هسته ای ایجاد می شود آن چیزی که برای استان قم ضرورت دارد.

وی ایجاد قرارگاه پرتویی را دیگر قرارگاه موجود در استان عنوان کرد و افزود: در استان‌هایی که سایت‌های اصلی دارند این قرارگاه ایجاد می‌شود که به دنبال امنیت هسته‌ای و رفع آلودگی‌های هسته‌ای موجود است.

متقیان با بیان اینکه برای حفظ نظام باید قرارگاه پرتویی را از لحاظ استحکامات محکم و مطمئن سازیم، عنوان کرد: قرارگاه فرهنگی است سومین قرارگاهی است که که در استان قم ایجاد شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی پدافند غیرعامل کشور در استان قم ایجاد می شود، اظهار کرد: با توجه به وجود دستگاه‌های فرهنگی متعدد در استان قم از قبیل حوزه علمیه ، مراجع عظام تقلید ،مراکز علمی وتحقیقاتی بین المللی و حضور اندیشمندان در قم بدون شک با راه‌اندازی این قرارگاه گام موثری در حوزه فرهنگ برداشته می شود.

وی با تاکید براینکه این قرارگاه می تواند رصد چالش های فرهنگی کشور را انجام دهد، افزود: باید رسانه ها را باور و از و از آن ها استفاده کنیم. در جنگ رسانه ای است که بسیاری از کشورها مغلوب می شوند.

متقیان با اشاره به اینکه در همه استان‌ها این سه قرارگاه راه اندازی شده است، عنوان کرد: 11 کارگروه در استان‌ها در این خصوص فعالیت می‌کنند که کارشان رصد، پایش و احصاء تهدیدات در حوزه‌های مختلف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر