۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۹۷۱۱
رئیس سازمان انتقال خون استان همدان:
محمدی استقرار این پایگاه را جزو پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: اهدای مستمر شاخص خون اصلی ما به شمار می آید و با این اقدام به دنبال رساندن این شاخص به مرز 50 درصد هستیم.

در نخستین روز از هفته دولت، پایگاه سیار انتقال خون شهرستان همدان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان در این آیین، اعتبار راه اندازی این پایگاه را 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 300 میلیون تومان برای خرید اتوبوس و 100 میلیون تومان برای تجهیزات هزینه شده است.

"افشین محمدی" با بیان اینکه 6 تخت در این اتوبوس جانمایی شده که دو تخت مختص زنان و چهار تخت مختص مردان است، اظهار کرد: هدف از راه اندازی این پایگاه برنامه ریزی برای عدم مواجهه با مشکل در روزهای سرد و پر تردد سال است چراکه گاهی اوقات تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون افزایش می یابد و با تراکم جمعیت مواجه می شویم که نیازمند اندیشیدن تدابیری در این راستا بود.

وی استقرار این پایگاه را جزو پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: اهدای مستمر شاخص خون اصلی ما به شمار می آید و با این اقدام به دنبال رساندن این شاخص به مرز 50 درصد هستیم.

محمدی اضافه کرد: از 37 هزار واحد خون اهدا شده در سال گذشته، 15 هزار واحد اهدای مستمر داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خونگیری هر فرد 10 دقیقه به طول می انجامد به طوریکه در یک شیفت کاری می توان 60 واحد خونگیری انجام داد.

رشد 9 درصدی خون اهدا شده در سالجاری

وی همچنین گفت: در پنج ماهه نخست سالجاری 17 هزار و 194 واحد خون اهدا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال کذشته رشد 9 درصدی داشته ایم.

محمدی تصریح کرد: هر ماه سه هزار و 500 نفر برای خونگیری به مرکز انتقال خون مراجعه می کنند به طوریکه 95 درصد اهداکنندگان خون را مردان و پنج درصد را زنان تشکیل می دهند.

به گفته رئیس سازمان انتقال خون استان همدان، مردم این مرکز را به عنوان آزمایشگاه می شناسند.

وی اظهار کرد: در اتاق الایز اتوماسیون دستگاه نگهداری خون برای انجام آزمایشاتی برای تشخیص بیماریهایی چون HIV و انواع هپاتیت وجود دارد به طوریکه طی دو سال گذشته هیچ HIV مثبتی در بین اهداکنندگان خوون مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا؛ پایگاه سیار انتقال خون شهرستان همدان با خونگیری از فرماندار همدان به عنوان نخستین اهداکننده اغاز به کار کرد.

همچنین فرماندار همدان و مسئولان شهرستان به بازدید از بخش های مختلف مرکز انتقال خون شامل اتاق الایز اتوماسیون، یخچال نگهداری خون و فریزر نگهداری پلاسما پرداختند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر