۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۹۶۳۷
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) :
امیر فرزاد اسماعیلی:در دفاع همه جانبه از کشور پدافند غیرعامل به این قسم از مسائل رسیده که می شود به آن افتخار کرد ه با تکیه برآن از صرف هزینه ها اضافی جلوگیری کرد.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در نشست مشترک با رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل جزئی از پدافند عامل است.

اسماعیلی گفت: تا قبل از جلسه با حجم ، بستر کار و ظرفیت های پدافند غیر عامل شناخت کافی نداشتیم ، خوب است از این ظرفیت هایی که وجود دارد به عنوان مشت های محکم بر علیه دشمن استفاده کرده به یک محور خوب برسیم، در دفاع همه جانبه از کشور پدافند غیرعامل به این قسم از مسائل رسیده که می شود به آن افتخار کرد ه با تکیه برآن از صرف هزینه ها اضافی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: درطرح های عملیاتی باید ابتدا ملاحضات پدافند غیر عامل را احصاء کرده، در بستر پدافند غیرعامل کمک ها را دریافت کرد .از پدافند غیرعامل نباید تنها بعنوان استتار و پوشش استفاده کنیم اگرچه اینها لازمه های اولیه پدافند غیرعامل است.

امیراسماعیلی ادامه داد: باید تمام مجموعه های پدافند هوایی کشور اعم از ارتش و سپاه این جلسات را منسجم و پر بازده تر تشکیل داده و از کار گروه های شکل گرفته در این حوزه به نحو احسن در مسائل جدید بهره گیرند.

وی با استناد به بیانات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تاثیر متقابل طرح های پدافند هوایی عامل و غیرعامل تاکید و اعلام داشت:نباید غفلت کرد و بیانات را به عنوان سرلوحه و مبنای خواست ها و وظیفه دو طرف دانست و این هدف را در سطوح راهبردی و سطوح عملیاتی و تاکتیکی دنبال نمود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت:در حال حاضر باید یک سری موارد را در کوتاه مدت در سطح تاکتیکی دنبال کرد و در سطوح عملیاتی به عنوان میان مدت و راهبردی مواردی را پیگیری نمود.

وی ادامه دا: می بایست کارگروه هایی را تشکیل داد و کارگروه نظارت و ارزیابی در سطوح بالاتر تشکیل شود تا تاثیر متقابل طرح ها از حالت روز مرگی خارج و وارد مسائل جدید شود و از ظرفیت پدافند غیرعامل موجود در استان ها به نفع پدافند هوایی کشور و به نفع دفاع منسجم عامل و غیرعامل استفاده نمود.

اسماعیلی گفت: پدافند غیرعامل ورود خوب به مسائل کشور داشته و لذا باید با پدافند غیر عامل قبل و بعد از هر احداث جلسات کارشناسی انجام گیرد تا بهره برده و از هزینه ها بکاهیم.

وی گفت: آمادگی خودمان را برای یکپارچه سازی واحد بین پدافند عامل و غیرعامل اعلام و می گوییم، بستر کار آماده است و مستندات آنرا در اختیار پدافند غیرعامل گذاشته تا انشاء اله همسو پیش روی کنیم.

اسماعیلی در خاتمه اعلام داشت: همکاری علمی ،آموزشی و پژوهشی به معنی واقعی کلمه است، پدافند هوایی در اراک و مرکز خاتم دانشجو دارد لذا انتظار می رود نسبت به انتقال تجارب علمی پدافندغیر عامل در این دانشگاه ها و تحقیقاتی استفاده کرده و آمادگی همکاری با سازمان را اعلام می داریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر