۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۹۲۶۰
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بنده از هر حرکتی که در جهت رونق تولیدملی باشد حمایت می کنم، گفت: تنها راه خروج کشور از شرایط رکود تورمی توجه به تولید ملی است.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بنده از هر حرکتی که در جهت رونق تولیدملی باشد حمایت می کنم، گفت: تنها راه خروج کشور از شرایط رکود تورمی توجه به تولید ملی است.

دکتر ابراهیم رزاقی، اقتصاددان و استاد دانشگاه درخصوص تاثیر رونق ملی در برون رفت کشور از شرایط رکود تورمی ضمن این توضیح که تنها راه خروج کشور از شرایط فعلی توجه به تولید داخلی است، اظهار کرد: نکته مهم این است که در هنگام رکود نمی توان به سادگی تولید ملی را رونق داد زیرا ما امکانات لازم را نداریم و ناچاریم به واردات وابسته شویم.

 

تولید ملی

تولید ملی

وی افزود: در چنین شرایطی دولت ها ناچارند که تولید داخل را افزایش دهند مانند همان اتفاقی که در داستان تحریم بزنین رخ داد و توانستیم بنزین مورد نیاز داخل را تولید کنیم. با این توضیح باید پرسید که چرا نتوانسته ایم همین الگو را در دیگر موارد مانند در صنعت قطعه سازی پیاده کنیم. درواقع از طرفی ما در کشور مواد اولیه داریم و از طرف دیگر صنایع نهایی را هم در اختیار داریم در این میان حلقه گمشده ماشین آلات و قطعات مورد نیاز است.

 

این کارشناس مسایل اقتصادی با اشاره به اینکه تولید کنندگان ما خیلی به فکر تولید نیستند و درواقع تنها به سود بیشتر می اندیشند، گفت: در نتیجه این تفکر و عملکرد تولید کنندگان به جای کار جهادی و فداکاری تنها به دنبال دلالی در بازارهایی چون دلار و طلا و دارو می روند.

 

وی اضافه کرد: اگر با توجه به منافع ملی علاوه بر تولید ماشین آلات به تولیدکنندگان داخلی پس از تهیه ما یحتاج خارجی دلار ارزان بدهیم، دیگر نیاز ما به تزریق دلار در دیگر بازارها مانند کالاهای تجملی برطرف می شود. حتی کالایی مانند خودرو تجملی است و می توان از طریق تقویت مترو آن را جبران کرد.

 

رزاقی در پایان ضمن حمایت از کمپین «آری به تولید ملی» و با تشریح این موضوع که راهی جز حمایت از تولید ملی نداریم، تصریح کرد: بنده از هر اقدامی که در جهت رونق تولید ملی حرکت کند، حمایت می کنم.

بولتن نیوز


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر