۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۲۳۷
اولین نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس برگزار شد.
اولین نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حضور عباس امینی زاده شهردار بندرعباس، حسین رنجبر معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس، مدیران مناطق سه گانه و سازمان های تابعه شهرداری بندرعباس برگزار شد.
شهردار بندرعباس ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان گفت: در برگزاری مراسم و فعالیت های این ماه معنوی همکاران در مجموعه شهرداری نهایت تلاش خود را بکار ببرند تا بتوانیم در این ماه پر برکت نهایت استفاده را ببریم.
عباس امینی زاده با اشاره به تشکیل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس تصریح کرد: ایجاد یک ساختار اداری در ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که نقش هماهنگ کننده بین سازمان های عملیات کننده را برای پیشگیری از حوادث و مقابله با شرایط بحرانی را دارا باشد به عنوان یک ضرورت محسوب می شود.
وی افزود: در شهر بندرعباس موضوعات خطر آفرین زیادی از قبیل بازار روز بندرعباس، شرکتها و صنایع و سایر موضوعاتی مانند سیل، طوفان و گرمای هوا که خود یک بحران است و برای شهروندان مشکلاتی را بوجود می آورد.
شهردار بندرعباس افزود: در کنار این موضوعات باید نقاط بحران زا در شهر شناسایی و در این زمینه مطالعات کارشناسی صورت گیرد.
در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: بحران وضعیتی است غیر عادی که در اثر رخدادهای طبیعی یا غیر طبیعی بوجود می آید و مشقت، سختی و خسارات عمده ای را به شهروندان تحمیل می کند و برطرف کردن آن نیاز به اقدامات و عملیات اضطراری، فوق العاده و سریع دارد .
در ادامه جلسه حسین رنجبر اظهار داشت: مدیریت بحران یک ضرورت است که باید در حوزه های مختلف نگاه ویژه ای به آن داشت
رنجبر اظهار داشت: عدم رعایت زیرساخت های بنیادی در شهر بندرعباس، شهروندان را با خطر مواجه ساخته است. وی تصریح نمود: با راهنمایی و صلاحدید شهردار بندرعباس ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شهرداری بندرعباس شکل گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: خوشبختانه با تشکیل مدیریت بحران در شهرداری بندرعباس گام های خوبی برداشته شده است و امیدورایم با شکل گیری ساختار آن بتوانیم اهداف تشکیل این ستاد را عملیاتی نماییم.
در ادامه سرپرست مدیریت بحران شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به گسترش روز افزون شهرها چه از نظر ساختار شهری و چه در ابعاد، مدیریت شهری را بر آن می دارد تا همگام با توسعه هایی که در عرصه های گوناگون رخ می دهد، در جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر اقدام به تدوین برنامه ها و اجرای آنها نماید.
مجید شکاری افزود: مدیریت بحران با مشاهده، تجزیه و تحلیل بحرانها، به صورت یکپارچه و هماهنگ با استفاده از ابزارهای موجود تلاش می کنند تا از بحرانها پیشگیری نمایند یا در صورت وقوع آنها اقدامات لازم را در جهت کاهش آثار، ایجاد آمادگی لازم، مقابله، امداد رسانی سریع و بهبود اوضاع تا رسیدن به وضعیت عادی و بازسازی، انجام دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر