۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۰۹۵
در حکمی از سوی استاندار قم
با صدور احکامی از سوی استاندار قم مهدی متقیان به عنوان دبیر قرارگاه پدافند غیر عامل هسته ای, دبیرقرارگاه پدافند غیر عامل زیستی و معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند غیر عامل سایبری منصوب شد.
با صدور احکامی از سوی استاندار قم مهدی متقیان به عنوان دبیر قرارگاه پدافند غیر عامل هسته ای, دبیرقرارگاه پدافند غیر عامل زیستی و معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند غیر عامل سایبری منصوب شد.

انتصاب دبیر قرارگاه پدافند غیر عامل هسته ای استان قم

در حکمی از سوی  حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم و رئیس قرارگاه پدافند هسته ای (رافع) استان ، مهندس مهدی متقیان ، مدیر کل پدافند غیر عامل استان به عنوان دبیر وعضو قرارگاه پدافند غیر عامل هسته ای استان منصوب شد.

دربخشی از این حکم آمده است : باعنایت به بند پنجم سیاست های کلی نظام در موضوع پدافند غیرعامل، ابلاغی مقام معظم رهبری و بند«ب» ماده 198 قانون برنامه پنجساله پنجم و با رعایت آیین نامه اجرایی بند 11 ماده 121 برنامه پنجساله چهارم و به منظور پاسداشت زیرساخت ها و منابع هسته ای استان در راستای همسو سازی و حفظ منابع ملی؛ راه اندازی و تشکیل قرارگاه پدافند غیرعامل هسته ای (رافع) ضرورت می یابد تا کنترل بحران های پرتوی هسته ای به منظور رصد و پایش تهدیدات،‌ کاهش بازدارندگی، افزایش و ارتقاء امنیت و مقابله با هرگونه حادثه آلودگی و درمان مصدومین احتمالی و پاکسازی و رفع آلودگی و اطلاع رسانی و سمت بخشی و هدایت افکار عمومی و مقابله با عملیات روانی دشمن تحت نظارت و فرماندهی واحد و متمرکز قرارگیرد.

انتصاب دبیرقرارگاه پدافند غیر عامل زیستی استان قم

همچنین در حکم دیگری از سوی  حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم و رئیس قرارگاه پدافند زیستی استان ، مهدی متقیان ، مدیر کل پدافند غیر عامل استان به عنوان دبیر و عضو قرارگاه پدافند غیر عامل زیست (شفاء) استان منصوب شد.

دربخشی از این حکم نیز آمده است : باعنایت به بند پنجم سیاست های کلی پدافند غیرعامل ابلاغی مقام معظم رهبری و اهمیت تهدیدات زیستی بدلیل امکان رمزآلوده سازی زیرساخت های زیستی، شناسایی دشوار منابع تهدید و ارزان بودن تولید؛ پاسداری و صیانت ازحوزه های مرتبط با سلامت انسان و چرخه زیستی و کاهش آسیب های قدرت هوشمند با رویکرد تهدیدات زیستی و برنامه ریزی در راستای شناسایی لایه های پنهان تهدیدات و مقابله علمی و اجرایی  در قالب راه اندازی  قرارگاه پدافند زیستی (شفاء) را مضاعف می سازد.  

انتظار می رود با کسب اطلاع از وضعیت و پتانسیل های موجود و ارتقاء توانمندی ها و بهره گیری از ظرفیت های نهفته در بستر مراکز آموزشی و دستگاه های اداری و اجرایی استان اقدامات لازم  برای رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی، محدود سازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی فراهم گردد.

انتصاب معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند غیر عامل سایبری استان قم

در حکمی از سوی  حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم و رئیس قرارگاه پدافند زیستی استان ، مهندس مهدی متقیان ، مدیر کل پدافند غیر عامل استان به عنوان معاون هماهنگ کننده وعضو قرارگاه پدافند غیر عامل سایبری استان منصوب شد.

دربخشی از این حکم آمده است : باتوجه به بند 11 سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل که به تهدیدات حوزه رایانه ای اشاره دارد و از آنجا که فضای سایبری به عنوان فضای پنجم درگیری های جهانی محسوب و از اهمیت مضاعفی برخوردار می باشد نیاز است تا تهدیدات سایبری علیه زیرساخت های امنیت استان رصد و نقاط قوت و ضعف شناسایی تا بستر مناسب به منظور ایجاد بازدارندگی- مقابله مؤثر با هر گونه تهاجم سایبری و آماده سازی دستگاه های استان در برابر تهدیدات سایبری و نظارت برحسن اجرای آن فراهم آید.

تحقق این مهم با ایجاد قرارگاه سایبری استان محقق خواهد شد که وظیفه آن پایش، شناسایی، هشدار، قرنطینه سازی، رهگیری، پاکسازی و بازیابی تهدیدات سایبری خواهد بود تا نسبت به اجرایی سازی موارد ذیل اهتمام لازم بعمل آید:
1. حفاظت و تأمین امنیت زیرساخت های سایبری مراکز حیاتی، حساس و مهم.
2. مدیریت و مقابله با تهدیدات سایبری.
3. پایدارسازی سامانه های کنترل صنعتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمان بحران.

انتظار می رود با هم افزایی توانمندی ها و ارتقاء امنیت سایبری استان و با بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات موجود سریعاً نسبت به  استحکام بخشی ومقاوم سازی زیرساخت های سایبری وکاهش آسیب پذیری این عرصه اقدام کنید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر