۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۹۸۱
در دیدار سفیر جدید قبرس؛
آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس صبح امروز با رییس‌جمهور دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس صبح امروز با رییس‌جمهور دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 
رییس جمهور در این دیدار با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران – نیکوزیا وجود ندارد، خواستار توسعه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی ، علمی و گردشگری به منظور ارتقای بیش از پیش مناسبات دو کشور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی با اشاره به عضویت قبرس در اتحادیه اروپایی و بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با این اتحادیه، ابراز امیدواری کرد؛ با حل و فصل کامل و جامع موضوع هسته‌ای ایران در ماه‌های آینده شاهد تحولی بزرگ در روابط تهران با اعضای این اتحادیه خواهیم بود.

رییس جمهور افزود: قبرس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرز خاورمیانه و اروپا قرار دارد و مایل هستیم در حوزه مسایل منطقه‌ای همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار با استقبال از همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران، گفت: قبرس به عنوان عضو اتحادیه اروپایی تمام مسائل خود را برای بهبود و توسعه روابط ایران با اعضای اتحادیه اروپا بکارخواهد بست.

آندریاس کوزوپیس ضمن ستایش از مواضع و تدبیر دولت ایران در حل و فصل موضوع هسته‌ای با اعضای۱+۵، ابراز امیدواری کرد با اتمام مذاکرات، شاهد همکاری‌های جدید میان ایران و اتحادیه اروپا و قبرس باشیم و دو کشور بتوانند با امضای توافقنامه‌های جدید، روابط گذشته خود را احیا کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر