۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۷۹۵۱
مدیر سابق پدافند غیرعامل استان همدان گفت: در دو دوره آموزشی 600 نفر در استان همدان با پدافند غیر عامل آشنا شدند.
صبح دوشنبه دفتر معاون سیاسی استانداری همدان میزبان جمعی از مدیران بود تا در مراسم تودیع ومعارفه مدیر جدید پدافند غیر عامل شرکت کنند.

سید مصطفی هزاوه ای که از بدو تاسیس این نهاد در استانداری همدان به عنوان مدیر این مجموعه فعالیت می کرد و اکنون به علت بازنشستگی مجبور به ترک این پست است،در مراسم تودیع خود عنوان کرد: استاندار سابق از من درخواست کرد که این اداره را تشکیل دهم در حالی که حتی یک خودکار برای آن در سیستم سازمانی تعریف نشده بود،به هر حال هم اکنون پس از یک سال همه لوازم کار آماده است و شورای در استان با 11 زیر گروه تشکیل شده است.

مدیر سابق پدافند غیرعامل استان همدان با اشاره به لزوم تاسی در این بخش به آیه" و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة "، اذعان داشت: امنیت برای یک کشور بسیار مهم است در دنیا ارتش ایجاد می کنند که با قدر ت بازدارندگی آن امنیت ایجاد کنند،چرا که هر کشوری که زیر ساخت نداشته باشد به آن حمله خواهد شد.

سید مصطفی هزاوه ای با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد لزوم جدی گرفته شدن این بخش در کشور، بیان داشت: ایشان تاکید دارند که ملتی که قادر به دفاع از خود نیست زنده نیست.

وی با بیان اینکه آمدنم به دست خودم نبود و رفتنم هم همینطور، ادامه داد: به تازگی کارت پایان خدمتم را پس از 33 سال دریافت کرده ام  و با جایگاه سربازی در طی این مدت دو دوره آموزشی برای مدیران استان برگزار شد که در مجموع 600 نفر در بخش آشنایی با پدافند غیر عامل آشنایی لازم را یافتند.

مدیر سابق پدافند غیرعامل استان همدان با اشاره به سرمایه گذاری در آموزش نیروهای بسیج و آموزش و پرورش در این مدت، افزود: شناسایی مراکز مهم نیز در استان انجام شده که البته همدان مراکز مهم ملی ندارد.

مدیرجدید این نهاد نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد این نهاد، عنوان کرد: بسیاری از کارها انجام شده و بسیاری دیگر نیز هنوز انجام نشده است.

رحیم الوندی با اشاره به اینکه به دنبال فعال کردن کارگروهای 11 گانه این نهاد و برگزاری کارگاهای آموزشی در سطح استان است، افزود: پدافند غیر عامل در کشور مغفول مانده در حالی که از ابتدای خلقت بشر این امر برای جلوگیری از حمله حیوانات مد نظر بوده است.

مدیر پدافند غیر عامل استان همدان با اشاره به یکی دیگر از نمونه های پدافند غیر عامل در زمان صدر اسلام باکندن خندق، بیان داشت: در کشورهایی غربی نیز این موضوع از حدود 70 سال پیش آغاز شده و در ایران نیز از سال 82 با در خواست فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در کشور اغاز به کار کرده است.

الوندی عنوان کرد: در برخی استانها در بخش پدافند غیر عامل خوب عمل شده و در برخی ضعیف بوده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر