۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۷۴۴۷۱
دانشگاه وینی‌پگ کانادا اعلام کرد که افراد پشت حمله سایبری که هفته گذشته سرورهای این دانشگاه را هدف قرار دادند، احتمالا اطلاعات دانشجویان و کارمندان فعلی و سابق را سرقت کرده‌اند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، مقامات این دانشگاه هفته گذشته فاش کردند که یک حادثه سایبری شبکه این دانشگاه را هدف قرار داده است که منجر به تاخیر در برگزاری امتحانات، لغو کلاس‌ها و قطع خدمات اینترنتی شد. دانشگاه در به روز رسانی ارسال شده در وب سایت خود، جزئیاتی از این حمله را منتشر کرد و گفت: اکنون تایید می‌کنیم که داده‌های یک سرور دانشگاه به سرقت رفته و موارد سرقت شده به احتمال زیاد شامل اطلاعات شخصی دانشجویان و کارمندان فعلی و سابق است.

تخمین زده می‌شود که این اطلاعات شامل اطلاعات حساب بانکی کارکنان فعلی و سابق است که از سال ۲۰۱۵ در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. شماره بیمه اجتماعی، اطلاعات غرامت، نام و شماره تلفن همه کارکنان فعلی و سابق از سال ۲۰۰۳ نیز بخش دیگری از موارد سرقت شده به حساب می‌آید.

اطلاعات شخصی همه دانشجویانی که از سپتامبر ۲۰۱۸ در برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه وینی پگ ثبت نام کرده اند، به همراه دانشجویانی که از سپتامبر ۲۰۱۹ در برنامه های آموزش حرفه‌ای و برنامه زبان انگلیسی ثبت نام کرده‌اند، جز موارد سرقتی است. بر اساس خبری که در سایت دانشگاه منتشر شده، نام، آدرس دقیق و مبالغ بودجه همه دانشجویانی است که از سال ۲۰۱۶ توسط فرم های مالیاتی دانشگاه صادر شده، بخشی دیگر از این موارد به حساب می‌آید.

بنا به اعلام مسئولان این دانشگاه، به تمام کسانی که تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند، یک سرویس نظارت اعتباری دو ساله ارائه می‌شود که به این افراد امکان می‌دهد نشانه‌های تقلب هویت را بررسی کنند. همچنین کدها و دستورالعمل‌های نحوه ثبت نام در این سرویس مستقیما برای دانشجویان و کارمندان مورد حمله قرار گرفته ارسال می‌شود.

آنطور که گفته می‌شود بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد و در صورتی که مشخص شود افرادی دیگری تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند، اطلاعات جدید در رسانه‌های رسمی منتشر خواهد شد. بنا به اعلام منابع دانشگاه، این فرایند تحقق ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

در همین حال، پاولینا رادیا، معاون دانشگاه اعلام کرد که مسئولان در حال همکاری با انجمن دانشجویان دانشگاه هستند تا مدت U-Pass ( گذرنامه ترانزیت که در دسترس دانشجویان خارجی است ) تمدید شود. این گذرنامه‌ها معمولا تا ۳۰ آوریل همزمان با پایان امتحانات معتبر است. در این میان، او به این مساله نیز اشاره کرد که به احتمال زیاد شروع ترم بهار تحت تاثیر این مسئله قرار نمی‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر