۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۴۰۸۷
یک منبع امنیتی مقاومت فلسطین در گفت‌وگویی ویژه با وبگاه «المجد امنی» از نحوه ارتباط سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شین بت) با مزدوران و عوامل خود در داخل نوار غزه پرده برداشت.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایسنا، این وبگاه نوشت: «یک منبع در امنیت مقاومت از رصد فناوری جدید ارتباطی مورد استفاده عوامل سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شین بت) در نوار غزه در جریان جنگ طوفان الاقصی، پس از حملات دردناک امنیتی مقاومت پرده برداشت.»

وبگاه المجد الامنی به نقل از این منبع گزارش داد: «شین بت قدرت حملات اخیر مقاومت را احساس می‌کند و به دنبال روش‌ها و تکنیک‌های جدید برای تسهیل روند ارتباطی بین خود و عواملش در میدان است.»

وی اشاره کرد یگان‌های فنی در امنیت مقاومت فناوری جدیدی را کشف کردند که سعی می‌کند عامل را در حین استفاده از دستگاه ارتباطی تحت پوشش قرار دهد تا دستگاه هیچ‌گونه نشانه یا مدرکی دال بر ارتباط قبلی با افسر را ثبت نکند که این دستگاه توسط امنیت مقاومت کشف و توقیف شده‌است.

این منبع افزود: فناوری جدید تراشه‌ای شبیه به تراشه تلفن است که یک بار در دستگاه تلفن همراه استفاده می‌شود و پس از برنامه ریزی روی دستگاه از بین می‌رود و به این ترتیب دستگاه بدون هیچ تراشه‌ای در داخلش برای استفاده و دریافت ارتباطات افسران آماده می‌شود.

وی توضیح داد تکنولوژی جدید از این جهت متمایز می‌شود که اگر گوشی به دست کسی غیر از فرد مزدور بیفتد، شک ایجاد نمی‌کند و این نشان می‌دهد که مقاومت راهی برای تشخیص این موضوع بدون ذکر جزئیات در مورد آن پیدا کرده‌است.

این منبع خاطرنشان کرد: سرویس‌های امنیتی دشمن به طور مداوم به دنبال توسعه این فناوری‌ها هستند، قبل از آن یک تراشه دوتایی وجود داشت که سیستم آن با قرار دادن کد‌های مشخص به هم می‌ریخت و مقاومت آن را کشف کرد و از طریق آن توانست تعدادی از عوامل را کشف کند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های امنیتی مقاومت شبانه روز برای مبارزه و تعقیب پدیده مزدوران کار می‌کنند و همچنین دائماً قادر به شناسایی فناوری‌های مدرنی هستند که در حوزه ارتباطات و تماس‌های میدانی استفاده می‌شوند.

سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی به اطلاعات امنیتی از طریق جاسوسانی است که در داخل نوار غزه استخدام شده‌اند، اما سرویس‌های امنیتی و جناح‌های فلسطینی در بیش از یک بار اعلام کردند که تعدادی از آن‌ها را دستگیر و نقشه‌های صهیونیست‌ها را خنثی کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر