۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۴۹
از سوی معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور مطرح شد
معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن تشریح دستاورد‌های هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل، گفت: راهبرد کلان سازمان پدافند غیرعامل کشور حمایت از صنایع داخلی و تشویق تولید محصولات بومی است.

امیر سرتیپ علی ملک معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی، بومی سازی و اقتصاد مقاومتی و همچنین در راستای اجرای بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام در موضوع پدافند غیرعامل و بند ۳ سیاست‌های کلی نظام در موضوع صنعت، سازمان پدافند غیرعامل هر ساله نسبت به برگزاری نمایشگاه صنعت بومی پدافند غیرعامل با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: امسال نیز هفتمین نمایشگاه صنعت بومی پدافند غیرعامل کشور با راهبری سازمان پدافند غیرعامل و مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور فعال صنایع و شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد که در آن بیش از ۸۸ شرکت در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل به خصوص پدافند سایبری، زیستی، شیمیایی، الکترونیک و پرتویی و شرکت‌های مختلف صنعتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت داشته و محصولات بومی خود را در معرض بازدیدکنندگان به ویژه مقامات و مسئولین دستگاه‌های اجرایی کشور قرار دادند.

به گفته امیر ملک معرفی محصولات و توانمندی‌های صنعت بومی کشور به مسئولین، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه بود که با یاری خداوند متعال و حضور فعال صنعتگران عرصه دفاع غیرعامل کشور این کشور تا حد زیادی محقق شد.

راهبرد کلان سازمان پدافند غیرعامل کشور حمایت از صنایع داخلی و تشویق تولید محصولات بومی

وی با بیان اینکه حضور ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و هم در روز اختتامیه، نشان از راهبرد کلان سازمان پدافند غیرعامل کشور در حمایت از صنایع داخلی و تشویق به تولید محصولات بومی و اهمیت برگزاری چنین نمایشگاهی برای کشور دارد، افزود: به ویژه این موضوع در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های همه جانبه و شدید اقتصادی دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه‌های فناوری نو، دانش و صنعت دفاعی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارتباط مستقیم تولیدکنندگان محصولات بومی پدافند غیرعامل با بهره‌برداران

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور از مهمترین دستاورد‌های این نمایشگاه را ارتباط مستقیم تولیدکنندگان محصولات بومی پدافند غیرعامل و صنایع و شرکت‌های دانش بنیان با بهره برداران این محصولات در دستگاه‌های مختلف و اجرایی کشور دانست که با استقبال خوب صنعتگران و مسئولین مواجه شد.

به گفته امیر ملک ارائه توانمندی‌ها، محصولات و خدمات جدید و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های تخصصی پدافند غیرعامل نظیر سایبری، الکترونیک، زیستی، شیمیایی و پرتویی و همچنین بازدید مدیران و مسئولین محترم از ظرفیت‌های موجود و درخواست برگزاری نشست‌های تخصصی بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه برای نیازسنجی، امکان‌سنجی و خرید محصولات پس از ایام نمایشگاه از دستاورد‌های این نمایشگاه بود.

وی حضور صنعتگران، پژوهشگران علمی، طراحان علمی و صنعتی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان با جوانان برومند و متخصص ایران اسلامی و همچنین حضور مقامات و مسئولین محترم وزارتخانه‌های مختلف را از ویژگی‌های امسال نمایشگاه دانست و افزود: محصولاتی که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفت به گفته بسیاری از کارشناسان و متخصصان از کیفیت، فناوری و دانش بسیار بالایی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیر عامل کشور متذکر شد: هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل در حالی برگزار شد که سه سال به علت کرونا این نمایشگاهی برگزار نشد که امسال با تلاش جهادی دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه در فرصتی اندکی، این نمایشگاه مهم همزمان با چهار نمایشگاه دیگر برگزار شد که به نوبه خود از تمامی دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه به ویژه صنعتگران، متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان، روسا و دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و شرکت بین المللی نمایشگاه‌های ایران، مجری و مقامات و مسئولین کشوری و لشگری و شخص ریاست محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور و همکاران خوبم در سازمان تقدیر و تشکر نمایم.

وی ابراز امیدواری کرد در سال آینده و در هشتمین نمایشگاه صنعت بومی پدافند غیرعامل کشور شاهد حضور بیشتر شرکت‌ها و صنایع مختلف به خصوص در حوزه پدافند کالبدی و حفاظت از زیرساخت‌ها و ارایه محصولات جدید و بروز پدافند سایبری، زیستی، شیمیایی، پرتویی، الکترونیک، فضایی و ... باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر