۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۴۰۴۸
معاون صنعت و بومی سازی قرارگاه سایبری کشور مطرح کرد
معاون صنعت و بومی سازی قرارگاه پدافند سایبری کشور از پیشتازی دانش‌بنیان‌ها در هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۵۲ شرکت فناور و دانش‌بنیان حوزه پدافند سایبری حضور داشتند.

دکتر سید حسین علوی، معاونت صنعت و بومی سازی قرارگاه پدافند سایبری کشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه در حوزه پدافند سایبری را می‌توان رونمایی از دستاورد‌های نوین و محصولات بومی و امن سایبری مانند سرور، فایروال (دیواره آتش) نسل جدید، ضد بدافزار، فایروال صنعتی، سامانه‌های تشخیص نفوذ صنعتی، کنتور‌های هوشمند، هوشمندسازی ساختمان مبتنی بر IOT برشمرد.

وی ادامه داد: سامانه مجازی سازی و محدودساز اینترنت، سامانه انتقال امن فایل، سامانه XDR، سامانه PAM، سامانه DDOS Mitigation، سامانه DLP، سامانه SIEM، سامانه HSM، سامانه‌های SCADA/RTU، سامانه یکسوساز‌داده و... به عنوان محصولات پایه و اساسی (IT و OT) پدافند سایبری از دیگر دستاوری‌های بود که در این رویداد، به نمایش گذاشته شد.

معرفی ظرفیت دانش بنیان‌ها به مدیران و کارشناسان زیرساخت‌های حیاتی

معاونت صنعت و بومی سازی قرارگاه سایبری کشور خاطرنشان کرد: سیاست‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و سایر نهاد‌های حاکمیتی طی سال‌های گذشته منجر به تولید سامانه‌ها و محصولات متنوع با عمق تولید بالا توسط شرکت‌های فناور داخلی شده است.

به گفته علوی به علاوه این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و فناور پدافند سایبری به مدیران و کارشناسان زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور و از سوی دیگر بستری برای اعلام نیاز‌ها و مطالبات تخصصی زیرساخت‌ها به شرکت‌های فناور فراهم نمود.

وی در ادامه دیگر نتایج برگزاری هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل را آگاهی شرکت‌های فناور از توانمندی‌های یکدیگر و فراهم نمودن فرصت همکاری و ارایه سرویس‌ها و خدمات مشارکتی (در قالب کنسرسیوم) برشمرد.

معاونت صنعت و بومی سازی قرارگاه پدافند سایبری کشور همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی فناورانه پدافند سایبری را یکی دیگر از نکات مثبت هفتمین نمایشگاه صنعت بومی پدافند غیرعامل برشمرد و متذکر شد: این کارگاه‌ها با تقویت حس همکاری و مشارکت، زمینه تقویت خلاقیت، نوآوری و توانمندسازی را در میان شرکت‌های فعال در حوزه سایبری فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر