۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۳۹۸۹
رئیس پلیس فتا فراجا تشریح کرد؛
رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به عملکرد هشت ماهه پلیس فتا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۰ پرونده در حوزه های مختلف سایبری بررسی و کشف شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از حیات؛ سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا، با اشاره به عملکرد هشت ماهه پلیس فتا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۰ پرونده در حوزه های مختلف سایبری بررسی و کشف شد و از ابتدای سال تاکنون ۵۳۴ متهم سایبری دستگیر شدند. 

وی افزود: ۸۶.۴ درصد از این پرونده های پلیس فتا به ترتیب مربوط به جرایم کلاهبرداری سایبری، برداشتهای غیرمجاز دسترسی های غیرمجاز و مزاحمت های سایبری (به ترتیب) بوده است.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: در حوزه اسکیمینگ به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که ۷۹ متهم در این زمینه دستگیر شدند.

مجید ادامه داد: همچنین در حوزه برداشتهای اینترنتی به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که در این حوزه ۱۲۵ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: به ۱۸۲ پرونده کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی شد که ۳۳۰ متهم هم در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا با اشاره به شهرهایی که بیشترین جرائم سایبری در آن رخ می‌دهد، گفت: ۱۹ درصد جرایم سایبری در تهران بزرگ، ۱۰ درصد در خراسان رضوی، ۹ درصد در اصفهان، ۶ درصد در فارس و ۵ درصد در خوزستان رخ می دهد.

مجید با اشاره به شهرهایی که کمترین جرائم سایبری در آنها رخ می‌دهد، گفت: در کیش، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، خراسان جنوبی و قزوین کمترین وقوعات سایبری را داشتیم.

وی با اشاره به حمایت‌های پلیس فتا از کسب و کارهای اینترنتی بیان کرد: در زمینه حمایت از کسب وکارهای اینترنتی نظارتهایی را بر عملکرد آنها داریم و این کسب و کارها را در حملات سایبری حمایت می کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر