۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۷۳۷۹۲
سردار احمدی مقدم در دانشگاه مالک اشتر مطرح کرد
سردار اسماعیل احمدی مقدم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه عالی دفاع ملی، از عزم این دانشگاه برای کمک به توسعه دانشی پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، سردار اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، در همایش پدافند غیرعامل که در دانشگاه مالک اشتر با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و جمعی از دانشجویان و نخبگان حوزه پدافند غیرعامل برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای غزه، تاب آوری مردم غزه در برابر چالش‌ها و تهدیدات را جلوه‌ای از پدافند غیرعامل عنوان کرد که جای مطالعه و درس آموزی دارد.

وی در ادامه مهمترین مسئله در پدافند غیرعامل را پوشش آسیب پذیری عنوان کرد و ادامه داد: آسیب‌ها محل ورود تهدید‌ها هستند و هدف غایی پدافند غیرعامل، به صفر رساندن آسیب پذیری هاست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به تبیین مفاهیم جنگ ترکیبی پرداخت و توضیح داد: جنگ ترکیبی، کاربرد هوشمندانه همه مولفه‌های قدرت، برای تحمیل اراده به دشمن است که از سه لایه سخت، نیمه سخت و نرم تشکیل شده است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه اگر قرار است پدافند غیرعامل موجب کاهش خسارت یا خنثی کردن تهدید شود باید در برابر تهدیدات غیرنظامی نیز بازدارنده عمل کند، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند با ابزار‌های و روش‌های متنوعی به مقاصد خودش دست پیدا کند؛ بنابراین با خنثی‌سازی روش‌های متنوع‌تر و گسترده‌تری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دفاع از دارایی‌ها که یکی از این موارد مردم و افکار عمومی است، شیوه‌های جدیدتری را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: این مسئله خیلی تغییرکرده است و تنها مسائل نظامی را شامل نمی‌شود این یعنی همه بخش‌های کشور باید در این زمینه هوشیار باشند.

به گفته رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بنابراین ما باید همانقدر که برای توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت کشور هزینه می‌کنیم برای مسائل پدافندغیرعامل هم هزینه کنیم.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه امروز مسئله تاب آوری، جزو مهمترین مواردی است که در مقالات علمی و دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مورد توجه است، خاطرنشان کرد: پس از آن مسائلی مانند مدیریت بحران، ریسک و سلامتی در درجات بعدی توجه قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه عالی دفاع ملی، از عزم این دانشگاه برای کمک به سازمان پدافند غیرعامل در توسعه دانشی پدافند غیرعامل خبر داد و تصریح کرد: یک دهه یا شاید بیشتر است که پدافندغیرعامل به عنوان رشته دکتری در این دانشگاه به تایید رسیده و اجرا می‌شود. قبلا در زمینه دانش پدافند غیرعامل دغدغه متن، محتوا و استاد داشتیم که خوشبختانه با فعالیت‌های خوبی که صورت گرفته زیرساخت‌های علمی و پژوهشی در این حوزه در حال توسعه و تکمیل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر