۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۷۳۷۳۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل یکی از مولفه‌های اقتدار ملی هر کشوری است، گفت: پدافند غیرعامل به تعبیری استحکام بخشیدن به امورات برای پیشگیری از حوادث احتمالی است و پایه دفاع به حساب می‌آید.

به گزارش پایداری ملی، نخستین همایش پدافند غیرعامل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید صولت هاشمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیراناین وزارتخانه و سازمان‌های تابعه و استان‌ها برگزار شد.

«صولت مرتضوی» در این همایش گفت: پدافند غیرعامل به تعبیری استحکام بخشیدن به امورات برای پیشگیری از حوادث احتمالی است و پایه دفاع به حساب می‌آید. پدافند غیرعامل یکی از مولفه‌های اقتدار ملی هر کشوری است.

وی افزود: پدافند باید در حوزه اقتصادی، حوزه دفاعی اعم از نرم و سخت، فرهنکی و اجتماعی بروز کند. خوشبختانه کار‌های بزرگی در این بخش انجام شده است. برخی اوقات گزارش‌هایی به دست‌مان می‌رسد که از حجم عملیات سایبری علیه تاسیسات ما و دفع آن‌ها بسیار امیدوار می‌شود که چه کار‌های بزرگی صورت گرفته است.

مرتضوی تصریح کرد: پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی یعی همان اقتصاد مقاوتی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند. اقتصاد مقاومتی بنا بر تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، درونزا و برون‌نگر است. اقتصادی که با تحریم تحقیر نمی‌شود. پایدار و ماندگار است و قدرت هماوردی دارد. در این حوزه نیز کار‌های بزرگی خصوصا در دولت سیزدهم انجام شده است.

وزیر تعاون تصریح کرد: اکنون ما تراز تجاری قابل قبولی داریم. صادرات نفتی و غیرنفتی مطلوب است. رشد اقتصادی بر حسب گزارش‌ها بسیار امیدوارکننده است. کاهش نرخ بیکاری قابل ارائه است. این که نرخ بیکاری در کانال ۷ درصد قرار بگیرد یعنی کار بسیار بزرگی انجام شده است.

مرتضوی با بیان اینکه در بخش فرهنگی نیز باید به پدافند توجه کرد، افزود: در پدافند مردم پایه باید رابطه مدیریت و رابطه کارگزاران با مردم رابه محب و محبوب باشد. رابطه خادم و مخدوم باشد. مردم محبوبین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و ما خادم مردم هستیم. اگر این اصل رعایت شود هیچ قدرتی حریف نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد همانطور که تا گنون نشده است.

وی گفت: پدافند غیرعامل باید دانش‌پایه باشد. ما باید با استعانت از خداوند و با بکارگیری عناصر مومن و جوان و انقلابی و استخدام دانش روز بتوانیم به زیرساخت‌های پدافندی دست پیدا کنیم. اطلاعات من در این زمینه محدود است، اما همین اطلاعات محدود بیانگر اقتدار در این حوزه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر