۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۳۶۲۶
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در همایش ملی پدافند سایبری:
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: اقدامات شرکت مخابرات در تامین امنیت سایبری شبکه های ارتباطی شامل بخش خصوصی و public است که با اجرای اصول مرتبط با امنیت شبکه، طرح افزونگی شبکه سوئیچینگ کشور در راستای اصول پدافندی برقرار می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در همایش ملی پدافند سایبری که امروز چهارشنبه سوم آبان همزمان با اولین روز هفته پدافندغیرعامل با حضور سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیران این سازمان و جمعی از مدیران ارشد حوزه مخابرات و امنیت سایبری برگزار شد، اظهار داشت: رعایت اصول پدافند غیرعامل در مخابرات، کاهش ریسک در ارتباط شبکه، افزایش پایداری، و استمرار ارائه خدمات امن و یکپارچه را به دنبال دارد.

وی گفت: اتصال تجهیزات انتقال و برقراری مسیر‌های فیبر بین مراکز شهری موجب می‌شود که شبکه اصلی انتقال ارتباطی کشور در راستای تحقق اصول پدافندی، هرگز با قطعی مواجه نشود.

سلطانی خاطرنشان کرد: علی رغم برخی مشکلات نقدینگی، به دلیل اهمیت فوق العاده پدافند غیرعامل، در تلاش هستیم در تمام موارد و خدمات مخابرات، سرویس SLA برنز به بالا به مشتریان ارائه دهیم.

وی افزود: در پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، با تلاش‌ها انجام شده به مجموع ۱۲۲ هزار و ۶۳۰ کیلومتر فیبرنوری اجراشده در سراسر کشور رسیده ایم.

سلطانی با اشاره به اهمیت سرویس نورونتا به عنوان یک سرویس امن غیراشتراکی تخصصی ویژه سازمان‌ها گفت: در ابتدای کار، در مورد نورونتا این حجم از خدمات پیش بینی نمی‌شد، اما با استمرار تلاش و همکاری شرکت‌ها و نهاد‌های مهم کشور، اکنون سرویس نورونتا در بسیاری از سازمان‌ها به عنوان یک شبکه امن و تخصصی در مسیر ارتباطات بین سازمانی، به یکی از نماد‌های استقرار پدافند غیرعامل در شرکت مخابرات و سرویس‌های سازمانی آن تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: به دلیل تعدد شبکه‌ها و نفوذ پذیری آن‌ها، امکان تحت تاثیر قرار گرفتن سیستم‌های کل کشور وجود دارد که در کنار آن زمانی که کنترل متمرکزی با اصول پدافندغیرعامل وجود داشته باشد، امنیت افزایش پیدا می‌کند.

سلطانی گفت: علاوه بر انتقال ترافیک امن و پایدار داخل استانی در سرتاسر کشور توسط شرکت مخابرات، بالغ بر ۲۵ هزار سرویس پرظرفیت به اپراتور‌های مختلف ثابت و سیار در راستای تعامل هر چه بهتر واگذار شده است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران در مقوله دفاع از فضای حیاتی سایبری کشور، با توجه به پیچیدگی‌های روزافزون فناوری و صنعت ارتباطات، نقش مهمی در اصول پدافند غیرعامل دارد، بیان کرد: رعایت اصول پدافندی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور یک ضرورت است و متناسب با تنوع تهدیدات باید همواره، آماده و مجهز باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر