۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۳۴۲۷
اداره فضای سایبری چین اعلام کرده این کشور از بررسی های امنیتی برای برخی انتقال داده چشم پوشی می‌کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس ، چین می خواهد برخی از قوانین مربوط به انتقال داده ها به خارج از این کشور را کاهش دهد، اقدامی که احتمالاً کار را برای شرکت هایی که تجارت خارج از کشور دارند، تسهیل می کند.

اداره فضای سایبری چین گفت که در حال بررسی چشم پوشی از ارزیابی های امنیتی انتقال داده ها برای فعالیت هایی مانند تجارت بین المللی، همکاری دانشگاهی، تولید و بازاریابی فرامرزی است؛ مواردی که حاوی اطلاعات شخصی یا داده های مهم نیست.

همچنین در نظر دارد نیاز به ارزیابی‌های امنیتی انتقال داده‌ها را در شرایط خاص، از جمله مواردی که شامل خریدهای فرامرزی، رزرو هتل یا فعالیت‌های پردازش ویزا می‌شود که نیازمند انتقال اطلاعات شخصی به خارج از کشور است و همچنین برای اهداف شغلی، لغو کند.

قوانین سختگیرانه داده در چین، چندین شرکت را به دلیل عدم وضوح و فرآیندهای طولانی آنها نگران کرده است. یک مقام کمیسیون اروپا هفته گذشته گفت که مشاغل اروپایی به ویژه نگران هستند.

در ماه مارس، رویترز گزارش داد که تنظیم‌کننده‌های چینی فشار را بر شرکت‌های چندملیتی که در تلاش برای پیروی از قوانین جدید هستند، کاهش داده‌اند که آنها را ملزم به دریافت مجوز برای انتقال داده‌های کاربر می‌کند.

اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در ایمیلی به رویترز گفت: «انتشار این پیش‌نویس به عنوان سیگنالی از سوی دولت چین تلقی می‌شود که به نگرانی‌های کسب‌وکارها گوش می‌دهد و آماده است برای رسیدگی به آنها گام مثبت بردارد.»

این پیش‌نویس مقررات را برای شرکت‌های چین تسهیل می‌کند، زیرا فهرستی از معافیت‌ها از تعهدات مربوطه را مشخص می‌کند و وضوح بیشتری را در مورد آنچه که به عنوان داده‌های مهم واجد شرایط است، ارائه می‌دهد.

الکس رابرتز، وکیل مستقر در شانگهای، گفت که قوانین جدید سیگنال خوب برای سرمایه گذاری خارجی و تجارت با چین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر