۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۳۳۰۱
همکاری سازمان جاسوسی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین بت با شبکه اجتماعی فیس بوک افشا شده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره در برنامه‌ای از ابعاد همکاری سازمان جاسوسی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شین بت با شبکه اجتماعی فیس بوک برای حذف محتوا‌های موردنظر این سازمان خبر داده است.

براساس این گزارش، مسئول سابق واحد سایبری شین بت همکاری با فیس بوک برای حذف محتوای ضد اسرائیلی را تائید کرده است.

در این گزارش، خبرنگاران الجزیره دو صفحه فیس بوک به زبان‌های عربی و عبری را ایجاد کردند و میزان تناقض در برخورد با محتوای این دو صفحه را توسط فیس بوک آشکار کردند.

عضو هیئت نظارت شرکت متا به عنوان شرکت مادر فیس بوک نیز در گفتگویی اعلام کرده است که ما محدودیت بیش از حد بر محتوای عربی و فلسطینی را تصدیق می‌کنیم و به دنبال تغییر این رویه هستیم.

براساس این گزارش، با وجود حذف و محدودیت فیس بوک برای پست‌های فلسطینیان و مطالب مربوط به فلسطین، اما این شرکت پست‌های تحریک آمیز به زبان عبری که خواستار کشتن اعراب هستند را هیچگاه ممنوع یا محدود نکرده و این پست‌ها حتی در مواردی که ماهیت آشکار تروریستی داشته‌اند در فیس بوک محدود نشده‌اند. این برخورد دوگانه در فیس بوک در مقابل محتوای مربوط به فلسطین و رژیم صهیونیستی باعث شده تا اعراب فلسطینی و کاربران خبر‌های مرتبط با فلسطین با یک سانسور آشکار و تبعیض آمیز در این شبکه اجتماعی روبرو باشند.

براساس این گزارش، فیس بوک همچنان استفاده از کلمه شهید برای فلسطینی‌ها را ممنوع می‌کند، اما در موارد مشابه محدودیتی برای اسرائیلی‌ها ندارد.

حتی گزارش‌های واحد سایبری اسرائیل نشان می‌دهد که فیس بوک هزاران درخواست شین بت را برای حذف محتوای فلسطینی پذیرفته است. در واقع فیس بوک با درخواست صهیونیست‌ها بسیاری از محتوا‌ها و اطلاعات مربوط به تحولات فلسطین را به عمد حذف کرده است.

این نخستین بار نیست که شبکه آمریکایی فیس بوک به اقدام علیه فلسطین متهم می‌شود. دو سال پیش نیز، فیس بوک، اقدام به حذف و بستن تعدادی از صفحات فعالان فلسطینی کرد. این فعالان فلسطینی در فیس بوک جنایات رژیم صهیونیستی را افشا کرده و با عادی سازی روابط با این رژیم مخالفت می‌کردند، اما ناگهان صفحه کاربری آنان از دسترس خارج شد. بعد از این اقدام، فیسبوک هیچ دلیل قانع کننده‌ای به این فعالان فلسطینی در خصوص بستن صفحات آن‌ها نداد.

سانسور مسائل فلسطین در فیس بوک تا آنجاست که این شرکت در دسامبر ۲۰۲۰ صفحه مربوط به آوارگان فلسطینی را با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده، بست و هیچگاه علت این کار را نیز اعلام نکرد. اکنون به نظر می‌رسد که احتمالاً بسته شدن این صفحات در سال‌های گذشته همگی به درخواست شین بت اسرائیل توسط فیس بوک صورت گرفته است.

بسیاری از فعالان فلسطینی معتقدند که فیس بوک در حال تبانی با رژیم صهیونیستی برای ساکت کردن صدای ملت فلسطین است؛ ملتی که از محاصره و اشغالگری رنج می‌برد. در همین خصوص محمد رفیق السنوار فعال فلسطینی تاکید کرد که اقدام فیسبوک جنگ علیه مقاومت فلسطین است. وی افزود: بستن این صفحات کمک به اسرائیل نمی‌کند و ما هم چنان در مسیر خود ثابت قدم هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر