۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۷۳۱۹۳
پلیس لندن امروز اعلام کرد که اطلاعات مربوط به اسامی، عکس‌ها، رتبه و حقوق افسران پلیس پایتخت انگلیس به سرقت رفته است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری آریا، پلیس لندن اضافه کرد: این رویداد در پی دسترسی غیرمجاز به سامانه یکی از تامین‌کنندگان پلیس انگلیس که کارت شناسایی و نشان آن‌ها را چاپ می‌کند، رخ داده است.
پلیس انگلیس در بیانیه خود با بیان اینکه اسامی، رتبه شغلی، عکس‌ها، حقوق و سطوح بازرسی افسران و خدمه در جریان این هک به سرقت رفته است، مدعی شده است که در سامانه هک شده، آدرس، شماره تلفن و اطلاعات مالی افسران وجود نداشت.

روزنامه انگلیسی سان نیز امروز گزارش داد که "مجرمان سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای" شرکت چاپ کارت شناسایی و پاسپورت پلیس لندن، بزرگترین نیروی پلیس بریتانیا، نفوذ کرده‌اند.

اسکاتلندیارد با بیان اینکه به دنبال این گزارش اقدامات امنیتی اتخاذ شده، مدعی است که بازرسان در حال حاضر برای بررسی این موضوع که آیا امنیت داده‌های این شرکت نقض شده است یا خیر، فعالیت می‌کنند.
لو فیگارو با بیان اینکه افسران پلیس انگلیس از این رویداد نگران شدند، به گفته یک سخنگو استناد کرده که می‌گوید: غیرممکن است بدانیم هک چه زمانی رخ داده است یا چه تعداد از کارکنان ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.

لو فیگارو همچنین تاکید دارد: برای فدراسیون پلیس متروپولیتن، احتمال می‌رود که این نقض امنیتی باعث "نگرانی و خشم باورنکردنی" در میان افسران خواهد شد.

ریک پریور، معاون پلیس متروپولیتن نیز اظهار داشت: این یک نقض حیرت‌انگیز امنیتی است که هرگز نباید اتفاق می‌افتاد.

بر اساس این گزارش، هک کردن سامانه پلیس لندن چند هفته پس از افشای اطلاعات در پلیس ایرلند شمالی رخ داده است؛ رویدادی که در آن اطلاعات مربوط به حدود ۱۰ هزار افسر و کارمند پلیس این کشور از جمله محل کار، نام خانوادگی، رتبه، محل کار و واحدی که در آن کار می‌کردند، به بیرون درز کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر