۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۳۱۴۹
پلیس جاسوسی کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد هکر‌های مظنون کره شمالی رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را هدف قرار دادند، گرچه اطلاعات طبقه بندی شده هنوز به خطر نیفتاده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، رویترز نوشت؛ آمریکا و کره جنوبی از فردا دوشنبه رزمایش تابستانی ۱۱ روزه اولچی فریدم را در راستای ارتقای توانایی برای واکنش و پاسخگویی به تهدید‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی برگزار خواهند کرد.

کره شمالی با انجام چنین رزمایشی مخالف است و معتقد است دو کشور آمریکا و کره جنوبی در حال آمادگی برای حمله به کره شمالی هستند.

مرکز پلیس استان گیئونگی نامبو در بیانیه‌ای گفت به نظر می‌رسد هکر‌های کره شمالی به گروهی که محققان آن‌ها را به نام کیمسوکی می‌شناسند مرتبط اند و عملیات هک کردن خود را از طریق ارسال ایمیل به پیمانکارانی که در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در مرکز شبیه سازی جنگ این رزمایش کار می‌کنند انجام داده است.

به علاوه پلیس افزود: «ما تائید می‌کنیم اطلاعات نظامی مرتبط دزدیده نشده است.»

کره شمالی پیش‌تر داشتن هرگونه نقشی در حمله‌های سایبری را رد کرده بود.

پلیس کره جنوبی و آمریکا به شکل مشترک تحقیقاتی درباره این موضوع را آغاز کردند و آدرس آی پی شناسایی شده در این عملیات هکری با آدرس آی پی که در سال ۲۰۱۴ و در جریان هک کردن عملیات رآکتور هسته‌ای کره جنوبی شناسایی شده بود مطابقت داشه است. همان زمان کره جنوبی ادعا کرده بود کره شمالی پشت این حملات سایبری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر