۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۳۱۳۷
وزارت دفاع کشور هند به خاطر مشکلات امنیتی به دنبال انتقال سامانه‌هایش به سیستم‌عامل مایا مبتنی بر اوبونتو است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، با افزایش حملات سایبری و بدافزاری به حوزه‌های نظامی و سایر زیرساخت‌های حیاتی این کشور، وزارت دفاع هند تصمیم گرفته که دیگر از سیستم عامل ویندوز استفاده نکند.

به تازگی حوزه نظامی و زیرساخت‌های حیاتی هند هدف حملات سایبری متعدد قرار گرفته است و حالا مقامات این وزارتخانه سیستم‌عامل ویندوز را یکی از مشکلات امنیتی خود قلمداد کردند. آن‌ها به دنبال این هستند که تمام رایانه‌های متصل به اینترنت خود را با سیستم عامل بومی خود با نام مایا (Maya) منتقل کند که بر پایه سیستم‌عامل متن‌باز اوبونتو طراحی شده است.

به نقل از روزنامه هندی The Hindu، یک مقام مسئول در این رابطه گفته است: «مایا رابط کاربری و کارکرد‌هایی مشابه ویندوز دارد و کاربران تفاوت چندانی با انتقال به آن احساس نخواهند کرد. برای شروع هدف نصب مایا بر روی تمام رایانه‌های متصل به اینرنت در منطقه جنوبی تا قبل از ۱۵ آگوست است».

او همچنین اضافه کرد که یک «سامانه شناسایی کاربر نهایی و حفاظت» با نام «شاکراویو» در این سیستم‌ها نصب خواهد شد.

در حال حاضر مایا تنها بر روی سامانه‌های وزارت دفاع نصب می‌شود و نه بر روی رایانه‌های متصل به اینترنت نیرو‌های مسلح هند. مقامات هندی می‌گویند که رایانه‌های نیرو‌های مسلح نیز به زودی از سیستم‌عامل مایا استفاده خواهند کرد.

سیستم عامل مایا توسط آژانس‌های دولتی هند در کمتر از ۶ ماه طراحی شده است. هدف از این سیستم این است که جلوی حملات بدافزاری و سایر انواع حملات سایبری گرفته شود.

به تازگی مجموعه‌ای از حملات باج‌افزاری و بدافزاری در این کشور اتفاق افتاده است که به‌خصوص زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار دادند. پیش از این نیز بار‌ها وزارتت دفاع هند تلاش کرده بود که سیستم عامل ویندوز را با نسخه‌ای بومی جایگزین کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر