۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۱۰
بخاطر یک اشتباه تایپی
بنا به اعلام یک کارآفرین هلندی، کارکنان وزارت دفاع انگلیس ممکن است در اثر یک اشتباه تایپی، بخشی از اطلاعات محرمانه این کشور را فاش کرده باشند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، اسپوتنیک نوشت؛ بنا به شواهد رسانه‌ای ایمیل‌های محرمانه نظامی انگلیس ممکن است بر اثر اشتباه، به کشور مالی ارسال شده باشند.

«یوهانس زوربیر» کارآفرین اینترنتی هلندی روز جمعه هشدار داد که مقامات دفاعی انگلیس ممکن است به دلیل یک اشتباه تایپی جزئی، ایمیل‌های محرمانه‌ای را برای کشور مالی، متحد روسیه در آفریقا، ارسال کرده باشند.

زوربیر اوایل این ماه نیز هشدار داد که میلیون‌ها ایمیل وزارت دفاع آمریکا به‌طور اشتباه با دامنه.ml مربوط به کشور مالی به جای.mil دامنه پنتاگون ارسال شده اند.

شرکت مالی زوربیر، یک قرارداد ۱۰ ساله برای اجرای دامنه اینترنتی کشور مالی داشته است و از آنجا به این موضوع پی برده است.

زوربیر گفت: ده سال است که به دولت آمریکا در این مورد هشدار داده ام، اما نادیده گرفته شد. دولت مالی می‌تواند هرگونه اشتباه در آینده را ببیند و تنها راه برای جلوگیری از نشت امنیتی هشدار دادن به مردم در مورد خطرات استفاده ازدامنه «ml» است. مالی می‌تواند از این پس هر مطلب حساسی را که دریافت می‌کند با دشمنان آمریکا به اشتراک بگذارد.

این کارآفرین هلندی اکنون هشدار داده است که کارکنان وزارت دفاع انگلیس هم ممکن است همین اشتباه را مرتکب شده و احتمالاً اطلاعات طبقه بندی شده را فاش کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر