۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۲۹۸۸
۱۲ وزارتخانه دولت نروژ با حمله سایبری روبرو شدند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رویترز نوشت؛ وزارت دولت محلی و توسعه منطقه‌ای نروژ روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۲ وزارتخانه دولت نروژ مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

به گفته وزارتخانه مذکور پلیس مشغول تحقیق در این باره است.

این جدیدترین تحول در سلسله رویداد‌های هک سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های کشور‌های مختلف است. درخردادماه دو واحد فرآوری زباله هسته‌ای و علمی آموزشی وزارت انرژی آمریکا هک شدند و از سوی گروه باج افزاری روسی Cl ۰ p درخواست‌هایی دریافت کردند. این واحد‌ها اخیرا درگیر یک کمپین هک جهانی بوده اند.

به «اوک ریج اسوسیتد یونیورسیتیز» و «واحد ویست ایزولیشن پایلوت» از پیمانکاران وزارت انرژی هدف حمله باج افزاری مذکور قرار گرفتند. هکر‌ها با استفاده از شکافی در ابزار انتقال فایل MOVEit سیستم‌های دو واحد وزارت انرژی آمریکا را هک کردند. سازمان‌هایی در سراسر جهان به طور گسترده از این ابزار برای انتقال داده‌های حساس استفاده می‌کردند.

پیش از آن نیز وب سایت پرتال وزارت صنعت ایتالیا و اپلیکیشن‌های آن با یک حمله سنگین سایبری روبرو و از دسترس خارج شدند. طبق بیانیه منتشر شده، تکنسین‌ها سعی کردند پیامد‌های این حمله را به حداقل برسانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر