۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۲۸۴۸
از سوی دادگاهی در روسیه؛
دادگاهی در روسیه گوگل را به دلیل ناتوانی در پرداخت جریمه های پیشین، دوباره ۴ میلیارد روبل( معادل۴۷ میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، ناظر آنتی مونوپولی روسیه این تصمیم را اعلام کرد. تصمیم مذکور جدیدترین جریمه چند میلیون دلاری است که روسیه علیه شرکت‌های فناوری خارجی وضع می‌کند.

گوگل در فوریه ۲۰۲۲ میلادی ۲ میلیارد روبل جریم شد. سرویس فدرال آنتی مونوپولی (FAS) این کشور در آن زمان اعلام کرد یوتیوب (زیرمجموعه گوگل) روشی غیرشفاف، تبعیض آمیز و غیرقابل پیش بینی برای تعلیق و مسدودسازی حساب کاربران و محتوای آنها داشته است. شرکت آمریکایی در نهایت خواستار تجدیدنظر رأی مذکور شد.

FAS اعلام کرد جریمه‌های قبلی وضع شده برای گوگل به دلیل عدم پرداخت ۲ برابر شده اند. به گفته این رگولاتور شرکت آمریکایی باید بیش از ۴ میلیارد روبل بیشتر به بودجه فدراسیون روسیه بپردازد.

یوتیوب که رسانه‌های دولتی روسیه را در سراسر جهان مسدود کرد، تحت فشار شدید سازمان‌ها و سیاستمداران این کشور قرار دارد. البته مسکو آن را مانند توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام مسدود نکرده است.

از سوی دیگر پس از حمله روسیه به اوکراین در مارس ۲۰۲۲ میلادی گوگل فروش تبلیغات در روسیه را متوقف کرد اما برخی سرویس‌های رایگان در این کشور را نگه داشت. زیرمجموعه آن در روسیه پس از توقیف حساب بانکی شرکت در روسیه، اعلام ورشکستگی کرد زیرا توانایی پرداخت حقوق کارمندان و فروشندگان را نداشت.

طبق اعلام خبرگزاری تاس گوگل باید طی ۶۰ روز این جریمه را پرداخت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر