۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۲۷۹۸
هکر‌ها تهدید کردند که ۸۰ گیگابایت اطلاعات محرمانه دزدیده شده از ردیت را افشا می‌کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، تک‌کرانچ نوشت؛ هکر‌ها تهدید کردند که داده‌های محرمانه دزدیده شده از ردیت را منتشر می‌کنند، مگر اینکه این شرکت باج درخواستی را بپردازد و افزایش قیمت‌های بحث‌برانگیز در زمینه دسترسی به واسط برنامه نویسی کاربردی خود را معکوس کند.

گروه باج‌افزار بلک‌کت، طی پستی در دارک وب ادعا کرد که ۸۰ گیگابایت از داده‌های ردیت را در جریان رخنه به سیستم‌های این شرکت در ماه فوریه (بهمن-اسفند) به سرقت برده است.

جینا آنتونینی، سخنگوی ردیت تایید کرد که ادعا‌های بلک‌کت مربوط به یک حادثه سایبری است که توسط ردیت در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) تایید شد. در آن زمان، کریستوفر اسلو، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، گفت که هکر‌ها در طول یک حمله به اطلاعات کارکنان و اسناد داخلی دسترسی پیدا کرده اند. اسلو اضافه کرد که این شرکت هیچ مدرکی دال بر دزدیده شدن داده‌های شخصی کاربر، مانند رمز عبور و حساب ها، ندارد.

ردیت جزئیات بیشتری در مورد این حمله و یا اینکه چه کسی پشت آن بوده را به اشتراک نمی‌گذارد. با این حال، بلک‌کت مسئولیت نفوذ در ماه فوریه را بر عهده گرفت و تهدید کرد که اطلاعات محرمانه دزدیده شده در طول این رخنه را افشا خواهد کرد. دقیقاً مشخص نیست که هکر‌ها چه نوع داده‌هایی را دزدیده‌اند و بلک‌کت هیچ مدرکی دال بر سرقت داده‌ها را به اشتراک نگذاشته است.

بلک‌کت همچنین با حمله ماه مارس (فروردین-اردیبهشت) به شرکت آمریکایی وسترن دیجیتال مرتبط بود که در آن هکر‌ها ۱۰ ترابایت داده از این شرکت، از جمله مجموعه اطلاعات مشتریان را به سرقت بردند. در همان ماه، این گروه همچنین تهدید به افشای اطلاعاتی کرد که ادعا می‌شد از شرکت نظارت تصویری رینگ متعلق به آمازون به سرقت رفته بود.

این گروه اعلام کرد که دوبار با ردیت تماس گرفته، اما پاسخی دریافت نکرده است و تهدید به فاش کردن اطلاعات کرده است. هکر‌ها می‌گویند در ازای حذف داده‌های دزدیده شده ۴.۵ میلیون دلار می‌خواهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر