۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۷۴۷
عربستان سعودی در ادامه تغییرات بنیادی در این کشور و برای همگام شدن با توسعه و تکامل سریع فضای سایبری براساس فرمانی سلطنتی مؤسسه جهانی جدیدی در ریاض تأسیس کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری برنا، هدف از راه‌اندازی مؤسسه «GCF»، متحد کردن اقدامات جهانی، ذیل اصول و ارزش‌های مشترک، برای مقابله با چالش‌برانگیزترین مسائل امنیت سایبری دولت‌ها، کسب‌وکار‌ها و افراد خواهد بود.

بر اساس ادعای متولیان امر، این مؤسسه کاتالیزوری برای تبادل ایده‌ها، راهنمای رهبری و توسعه تحقیقات اطلاع‌رسانی راه‌حل‌ها و سیاست‌گذاری خواهد بود. علاوه بر این، پروژه‌ها و مشارکت‌های بین‌المللی را نیز تسهیل خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند که مؤسسه «GCF» سکویی برای پیشبرد ثبات، امنیت و رفاه فضای سایبری از طریق تسریع تغییرات اجتماعی‌-اقتصادی، توسعه مرز‌های دانش و اتحاد جهانی خواهد بود. بهره‌برداری حداکثری از مزایای این فضا با استفاده از گفتگو، سرمایه‌گذاری، تحقیق و نوآوری و ایجاد انعطاف‌پذیری از اهداف این مرکز است.

هدایت «GCF» را هیئت امنایی بین‌المللی با تعهد به حفاظت از پایداری و استقلال مؤسسه بر عهده می‌گیرند. همچنین این مؤسسه شورایی مشورتی متشکل از کارشناسان بین‌المللی خواهد داشت که اعضای آن را متخصصانی از بالاترین رده‌های دولتی، دانشگاهی، اتاق‌های فکر و بخش خصوصی تشکیل خواهند داد.

ماهیت یکپارچه و فراگیر فضای سایبری، توسعه ایمن و امن آن را به مسئولیت مشترک جهانی تبدیل کرده است. گفت‌وگوی مداوم سهام‌داران اصلی امنیت سایبری جهانی نیازمند فضایی عمل‌گرا است که برای حل مسائل این حوزه طراحی شده باشد.

به عقیده بسیاری از متخصصان، با راه‌اندازی مؤسسه «GCF»، جامعه جهانی می‌تواند روی ابزار جدیدی برای تکمیل تلاش‌های موجود و استفاده از پتانسیل فضای سایبری حساب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر