۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۲۳۸۳
با حضور مدیرکل ICT استان در اداره کل ثبت احوال برگزار شد
جلسه کمیته زیرساخت قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، جلسه کمیته زیرساخت قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری استان با حضور فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر حسن زاد مدیرکل ثبت احوال استان با هدف بررسی وضعیت ارتباطات زیرساخت و ایجاد مسیر‌های پشتیبان ارتباطی در محل اداره کل ثبت احوال استان برگزار شد.

فرزاد توکلی در ابتدا به اهمیت موضوع پدافند در حوزه سایبری اشاره و گفت: در قرن جدید و به خصوص در ۲۰ سال گذشته با ورود تکنولوژی و فناوری اطلاعات شاهد تغییرات ویژه‌ای در جهان بوده و شاهد از بین رفتن محدودیت زمان و مکان هستیم که فضای جدیدی با عنوان فضای سایبری (فضای چهارم) در جهان بوجود آورده است.

وی به حملات سایبری به عنوان حمله از سوی دشمن غیر فیزیکی اشاره و اظهار کرد: حملات سایبری می‌تواند از سوی دشمنانی باشد که بدون مرز‌های فیزیکی و بدون محدودیت زمان و مکان از تمام نقاط دنیا انجام گیرد.

مدیرکل ارتباطات استان در ادامه به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری الکترونیک، ارتقاء پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات را از مهم‌ترین اهداف این کمیته دانست و گفت: این کمیته در سال گذشته ۱۰ دستگاه اجرایی استان را با اولویت دستگاه خدمات رسان حیاتی از منظر زیرساختی مورد بررسی تهدیدات سایبری قرار داده و مقرر شده در سال جاری نیز ۱۰ دستگاه دیگر حیاتی از جمله اداره کل ثبت احوال را برای پایداری ارتباطات در شرایط بحرانی از دو منظر ارتباطات تلفنی و زیرساخت‌های انتقال دیتا و همچنین خطوط پشتیبان مورد پایش قرار دهد.

وی با اشاره به این که زیرساخت خدمات دولت الکترونیک و زیرساخت‌های مرتبط بر بستر فضای سایبری ارائه می‌گردد، گفت: در آینده با توجه به تعدد و استمرار مخاطرات، در آینده فضای سایبری یکی از پر مخاطره‌ترین فضا‌هایی است که با آن روبرو خواهیم بود.

امیر حسن زاد مدیرکل ثبت احوال استان به اهتمام ویژه این اداره کل و برنامه ریزی در این خصوص افزود: با توجه به این شرایط ضرورت دارد تمامی مسائل مربوطه با تعامل و هماهنگی لازم و با رویکرد مناسب با هماهنگی کمیته مربوطه صورت پذیرد.

توکلی در پایان به اهمیت ویژه ماموریت‌های اداره کل ثبت احوال برای کشور به خصوص استان اشاره و افزود: به همین منظور شورای پدافند استان، این اداره کل را به عنوان یکی از دستگاه‌های حیاتی جهت پایش تهدیدات سایبری قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر