۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۲۰۵۸
منابع خبری گزارش داده‌اند وب‌سایت هفت فرودگاه در آلمان در آستانه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک روز بعد از سرگردانی هزاران مسافر شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» به دلیل خرابی شبکه فناوری اطلاعات، منابع خبری گزارش داده‌اند وب‌سایت‌های متعلق به هفت فرودگاه در آلمان در آستانه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ هدف حمله سایبری احتمالی قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده فرودگاه‌های دوسلدورف، نورنبرگ و دورتموند از جمله فرودگاه‌هایی هستند که وب‌سایت آن‌ها با اختلالاتی همراه شد؛ با وجود این، وب‌سایت بزرگترین فرودگاه‌های آلمان در شهر‌های فرانکفورت، برلین و مونیخ بدون مشکل بودند.

اتحادیه صنفی ADV در گزارشی گفت که این فرودگاه‌های هدف حملات توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس (DDos) قرار گرفته‌اند. این اتحادیه گفت که وب‌سایت‌های هفت فرودگاه به طور موقت از دسترس خارج شده‌اند.

روز چهارشنبه گزارش شده بود لوفت‌هانزا و شرکت‌های هواپیمایی تابعه با مشکلات فنی گسترده فرانکفورت روبرو شدند. دلیل آن خرابی و قطع سیستم‌های کامپیوتری گزارش شد. این اختلال باعث اخلال در سوار شدن مسافران به هواپیما شد.

این اتفاقات در شرایطی رخ داده‌اند که نشست امنیتی مونیخ از روز جمعه ۲۸ بهمن آغاز می‌شود. این کنفرانس قرار است در نشست امسال میزبان نشست وزیران خارجه کشور‌های گروه هفت شامل آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس باشد.

روز گذشته گزارش شد اتحادیه وردی آلمان از اعتصاب گسترده کارکنان فرودگاه‌ها در آستانه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ در روز جمعه خبر داد که اختلالات پروازی زیادی را ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود اخبار این اعتصابات نگرانی مسئولین برگزارکننده کنفرانس امنیتی مونیخ را به همراه داشته است.

با این اعتصاب‌های هشدار دهنده، کارکنان فرودگاه‌ها می‌خواهند بر خواسته‌های خود در مذاکرات جاری بین دولت‌های فدرال و محلی بر سر مناقشات بر سر دستمزد‌ها تأکید کنند. فرودگاه‌های مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ، اشتوتگارت، دورتموند، هانوفر و برمن تحت تأثیر این اعتصاب‌ها قرار دارند. اعتصابات هشدار دهنده دیگری تا دور دوم این چانه زنی دسته جمعی در ۲۲ و ۲۳ فوریه اعلام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر