۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۱۹۸۸
سرور‌های اینترنتی در چند کشور اروپایی و آمریکایی مورد حمله هکری قرار گرفتند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، به نقل از رویترز آژانس ملی امنیت سایبری ایتالیا از حملات باج‌افزاری گسترده به هزاران سرور اینترنتی خبر داد و از سازمان‌ها خواسته که اقدامات محافظتی لازم برای سرور‌های خود را انجام دهند.

روبرتو بالدونی، مدیر این آژانس به خبرگزاری رویترز گفته که ظاهرا حملات هکری به واسطه یک آسیب‌پذیری نرم‌افزاری انجام شده و مقیاس آن گسترده است.

در همین زمینه آژانس امنیت سایبری آمریکا هم گفته است در حال ارزیابی اثرات حمله سایبری گزارش شده در پی هشدار ایتالیا در مقیاس جهانی است.

آژانس ملی امنیت سایبری ایتالیا می‌گوید سرور‌هایی در کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و فنلاند، همچنین کانادا و ایالات متحده آمریکا به خطر افتاده‌اند.

این گزارش می‌افزاید بسیاری از سازمان‌های ایتالیایی به احتمال زیاد تحت تاثیر حملات هکری باج‌افزاری قرار گرفته و به آن‌ها هشدار داده شده است که فورا اقدامات لازم برای جلوگیری از اختلال سیستمهایشان انجام دهند.

پیش‌تر در روز یکشنبه، مشتریان شرکت «تلکام ایتالیا» از برخی مشکلات مربوط به اتصال اینترنت شکایت کرده بودند، اما به گفته مسئولان، این مشکلات ربطی به حمله سایبری ندارد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله اخیر را برعهده نگرفته است. دو روز قبل از این حمله، هکر‌هایی که مسئولیت حمله سایبری به داده‌های شرکت مالی «آی‌او‌ان» را در بریتانیا برعهده گرفته بودند، اعلام کردند که باجی که درخواست کرده بودند، پرداخت شده است. آنان رقم این باج‌خواهی را اعلام نکردند و شواهدی نیز مبنی بر دریافت پول ارائه ندادند.

«نت‌بلاکس»، که محدودیت‌های اینترنتی را در سراسر جهان رصد می‌کند گزارش داده است روز جاری برای حدود پنج ساعت اتصال اینترنتی در مشتریان تلکام ایتالیا به ۲۶ درصد کاهش یافته بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر