۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۷۱۵۴۰
بر اساس یک نظرسنجی جدید، نزدیک به نیمی از نوجوانان آمریکایی از نوعی قلدری یا آزار و اذیت آنلاین و سایبری رنج می‌برند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از  ایرنا، نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو (The Pew Research Center) که این هفته منتشر شد، گزارش داد که ۴۶ درصد از نوجوانان در سراسر ایالات متحده حداقل یکی از ۶ رفتار آزار و اذیت سایبری را تجربه کرده‌اند.

نام‌گذاری توهین‌آمیز شایع‌ترین شکل زورگویی سایبری گزارش ‌شده است، به طوری که ۳۲ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که در فضای مجازی یا در تماس‌های تلفنی از آنها با نام‌های توهین‌آمیز یاد شده است.

بیش از ۲۰ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که شایعات نادرستی در مورد آنها در فضای مجازی منتشر شده است و ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفتند تصاویر نامناسبی برای آنها ارسال شده است که هرگز درخواستی برای دریافت آنها نکرده بودند.

بر اساس این نظرسنجی، حدود ۱۵ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی خاطرنشان کردند که افرادی غیر از والدین خود را در فضای مجازی ملاقات کرده‌اند که دائماً از آنها می‌پرسند کجا هستند، چه کار می‌کنند یا با چه کسی هستند.

۱۰ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی هم گفتند که در فضای آنلاین مورد تهدید فیزیکی قرار گرفته‌اند و ۷ درصد از آنها نیز عنوان کردند که بدون رضایت آنها تصاویر نامناسبی از آنها به اشتراک گذاشته شده است.

در مجموع، ۲۸ درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی انواع مختلف آزارها و اذیت سایبری را تجربه کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر