۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۱۵۳۱
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:
نخستین کارگروه هم اندیشی دبیران شورای فضای مجازی استان‌ها با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و دبیران فضای مجازی ده استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سیدابوالحسن فیزوآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در این کارگروه با تاکید بر اهمیت نقش شورا‌های فضای مجازی در استان‌ها گفت: شورا‌های فضای مجازی در استان‌های کشور در راستای گسترش فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی مردم و نیاز کشور به فعالیت ناظری هوشمند در این حوزه به صورت بومی تشکیل شده و بزودی آیین نامه آن در صحن شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت نقش فضای مجازی در استان‌ها در حوزه‌های هوش مصنوعی و IOT (اینترنت اشیاء) افزود: باتوجه به این که فضای مجازی پیشران توسعه کشور درحوزه‌های مختلف همچون علمی، اقتصادی و همچنین سبک زندگی مردم است باید از فرصت‌های آن استفاده کرد و برهمین اساس نیاز است که استان‌ها نگاه توسعه‌ای همه جانبه به فضای مجازی داشته باشند.

دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها برای دسترسی تمامی آحاد مردم به فضای مجازی در کشور حق طبیعی آنهاست تا بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و وظیفه دستگاه‌های اجرایی و دولت است که از حقوق مردم در این فضا صیانت کرده و از خطرات و آسیب‌های آن جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: دبیران شورای فضای مجازی استان‌ها علاوه بر نظارت برای اجرای کامل سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی کشور در سطح دستگاه‌ها و سازمان‌های هر استان، باید در حد اعلای بلوغ خود که ارکستراسیون (راهبری و هم جهت سازی) این فضا است، ایفای نقش کنند.

گفتنی است؛ در این کارگروه دبیران شورای فضای مجازی استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان شمالی، مازندران، زنجان، اردبیل، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ایجاد نقطه کانونی جهت جلوگیری از موازی کاری در فعالیت فضای مجازی استان ها، ایجاد شرایط مناسب جهت تولید محتوا و فعالیت‌های رسانه ای، آموزش همگانی و ارتقای سواد مجازی در سطح استان ها، توجه به اقتصاد دیجیتال (بومی)، تربیت نیروی انسانی متخصص وکارآمد و تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز جهت پوشش خلاء‌های قانونی در این فضا پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر