۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۹۹
با حضور سردار رحیمی انجام شد؛
حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان خراسان شمالی با امضای سرلشکر باقری به استاندار این استان اعطا شد.

به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیر عامل استان خراسان شمالی با حضور سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، محمدرضا حسین نژاد، استاندار، معاون امنیتی سیاسی استاندار و سایر اعضا شورای پدافند غیر عامل استان برگزار شد.


در ابتدای این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان شمالی، گزارشی از پیشرفت برنامه ها در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد. سردار رحیمی نیز در این جلسه گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل در استان در سال ۹۹ تهیه ، تدوین و تصویب شده از این رو همه دستگاه‌ها باید برش دستگاهی طرح پدافند غیر عامل را اجرایی کنند.


وی ادامه داد: این سند مهم می تواند راهبردی برای کاهش هزینه ها و افزایش تاب آوری در راستای حفظ سرمایه های استان به ویژه نیروی انسانی، براساس معیارها و ضوابط پدافند غیرعامل باشد.


سردار رحیمی با بیان اینکه اهداف کلی پدافند غیرعامل شامل کاهش تلفات انسانی، کاهش آسیب‌پذیری و پایدارسازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات، حفظ سرمایه‌های زیرساختی و فیزیکی و همچنین حفظ و تداوم کارکردها در زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم است، تاکید کرد: همه دستگاه‌های استانی باید نسبت به شناسایی و احصای تهدیدات زیرساخت‌های خود در قالب این سند اقدام کنند.


وی افزود: در راستای اجرای مصوبات کمیته پدافند غیرعامل کشور و همچنین در راستای مصون سازی زیرساخت‌های استان، دستورالعمل اجرایی پدافند غیرعامل به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. همه دستگاه‌ها در این خصوص باید عملکرد قابل قبولی داشته باشند و روند امور، نظم و اهمیت بیشتری داشته باشد.


معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر الزام دستگاه‌ها به هزینه کرد یک درصد از کل اعتبارات خود در حوزه پدافند غیرعامل مطابق بند ح تبصره 19 قانون بودجه 1401 کشور، از مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها خواست تا از این ظرفیت بهترین بهره‌برداری را جهت توسعه الزامات و پیاده‌سازی ضوابط پدافند غیرعامل در استان‌ها انجام دهند.


وی با بیان اینکه در این دستورالعمل مبحث BCP (طرح تداوم کارکرد) مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: هرسامانه‌ای که کارکردهای آن به صورت مستقیم بر زندگی و معیشت مردم تاثیرگذار است باید اجرای این برنامه را دستور کار قرار دهد. این امر به معنای تدوین برنامه‌ها، تداوم کارکرد برای زیرساخت‌های حساس است تا در صورت مواجهه با رویدادهای غیرمنتظره، با قطع خدمت‌رسانی روبه‌رو نشوند.


محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در جمع بندی جلسه با تاکید بر اجرای برنامه های مصوب سال ۱۴۰۱، عدم صیانت از زیرساخت‌ها و اجرای برنامه های امن سازی را ترک فعل مسئولین دانست و پاسخگویی مدیران را گوشزد کرد. در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار این استان اعطا شد.


بازدید از مجتمع پتروشیمی خراسان، برنامه دیگر سردار رسول رحیمی در سفر به خراسان شمالی بود. در این بازدید، که مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان شمالی و تنی چند از مدیران پتروشیمی سردار رحیمی را همراهی می‌کردند، روند عملیاتی پتروشیمی خراسان مورد ارزیابی قرار گرفت.


در جلسه مدیریتی این مجتمع، رئیس کمیته پدافند غیرعامل پتروشیمی خراسان گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در این مجتمع ارائه کرد. همچنین در این جلسه تمهیدات سایبری و حفاظتی و نیز شناسایی آسیب‌های زیرساختی مورد تاکید قرار گرفت.

سردار رحیمی همچنین از بیمارستان امام حسن (ع) شهر بجنورد و تاسیسات برق اضطراری و مخازن اکسیژن آن بازدید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر