۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۸۷۴۷
از سوی سردار رحیمی انجام شد
حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان یزد با امضای سرلشکر باقری به استاندار این استان اعطا شد.

به گزارش پایداری ملی، شورای پدافند غیرعامل استان یزد به ریاست استاندار این استان، مهران فاطمی و با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، مسئولان استانی و فرماندهان نیروهای مسلح استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

در ادامه سردار رحیمی، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تبریک ایام دهه فجر، به بیان نکاتی در مورد اسناد تدوین شده توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور که از سوی کمیته دائمی پدافند غیرعامل ابلاغ شده است پرداخت.

وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی پدافند غیرعامل استان ها، نظام عملیاتی پدافند زیستی، نظام مصون سازی پدافند شیمیایی، نظام عملیاتی پدافند مردم محور و دستورالعمل آمادگی و رزمایش های دستگاههای اجرایی خواستار توجه ویژه مسئولان استان به موضوع پدافند غیرعامل شد.

سردار رحیمی در ادامه ضمن تشریح طرح جامع پدافند غیرعامل استان یزد افزود: برش‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی توسط اداره کل پدافند غیر عامل تهیه شده و هر دستگاه متناسب با عملکردی که دارد باید این برش‌ها را دریافت و نسبت به اجرایی کردن آنها اهتمام ویژه به کار بندد.

تاکید بر اجرایی شدن برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ و پیش‌بینی برنامه‌های مورد نیاز هر دستگاه در حوزه پدافند غیرعامل برای سال ۱۴۰۱ از دیگر موارد بیان شده در این جلسه بود.

استاندار یزد نیز ضمن تشکر از اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای ماموریتهای محوله، تاکید کرد که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید موضوعات پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.

فاطمی بیان داشت: موضوع پدافند غیرعامل مسئله مهمی است که به اندازه اهمیت آن، آگاهی و گفتمان‌سازی صورت نگرفته است که این مسئله آسیبهایی به دنبال خواهد داشت. یکی از مسائل مهم در این میان، ایجاد یک فهم مشترک در مسئولان در مورد اهمیت موضوع پدافند غیرعامل و رعایت ضوابط و توصیه های آن است.

وی ادامه داد: اقدام مهم دیگر در موضوع پدافند غیرعامل، آموزش، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی پدافند غیرعامل برای همگان است. همچنین ساختار فرماندهی پدافند غیرعامل در استان با عنوان شورای پدافند غیرعامل استان باید با حضور روسای دستگاههای اجرایی تشکیل گردد و روی موضوعات پدافند غیرعامل و آسیب پذیری‌های زیرساخت‌ها در کارگروه‌ها توسط کارشناسان کارشناسی صورت گیرد.

استاندار یزد همچنین بر اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان از سوی دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: این موارد باید در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ لحاظ شود. همچنین نباید بعد از آموزش و فرهنگ سازی نسبت به تهدیدات هر دستگاه، برگزاری رزمایش به منظور احصا نقاط ضعف را از یاد برد.

به گفته فاطمی، از سوی مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد، باید بازدیدهای میدانی از برنامه‌های دستگاه‌ها انجام شده و ارزیابی صحیحی نسبت به عملکرد کارگروه‌ها و دستگاههای اجرایی نسبت به وظایف قانونی در حوزه پدافند غیرعامل صورت گیرد.

در پایان جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته دائمی پدافند غیرعامل سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری به استاندار یزد اعطا شد.

سردار رحیمی همچنین در جلسه‌ای با فرماندهان نظامی و انتظامی استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از حضور آنها در شورای پدافند غیرعامل استان، خواستار اهتمام جدی به موضوعات پدافند غیرعامل و هم افزایی بین نیروهای لشکری و کشوری در جهت تقویت و اجرای ماموریت های پدافندغیرعامل شد.

بازدید از بیمارستان شهید صدوقی

در ادامه سفر سردار رسول رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و رییس کارگروه نظارت و بازرسی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا به استان یزد، وی از بیمارستان شهید صدوقی یزد بازدید کرد.

در این بازدید که مدیرکل اموراجتماعی استانداری و مدیرکل پدافند غیرعامل استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سردار رحیمی را همراهی میکردند، بخش اورژانس بیمارستان، بخش های بستری بیماران کرونایی و بخش کودکان مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید گزارشی از نحوه غربالگری، تست کرونا و بستری در بیمارستان ارایه شد.

همچنین سردار رحیمی در جلسه ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان یزد که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونین وی و روسای بیمارستان شهرستانها برگزار گردید، بیان داشت: خیز ششم کرونا و سویه جدید اومیکرون در برخی از شهرستان‌های استان یزد به علت بی‌توجهی و عادی انگاری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری آغاز شده است.

وی به‌منظور مقابله با این ویروس ضمن تشویق مردم به تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا خواستار آموزش و فرهنگسازی و کنترل هوشمند توسط دستگاههای اجرایی شد.

سردار رحیمی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواست مسئله پیشگیری را نسبت به درمان در اولویت قرار دهند و با کمک ظرفیت‌های رسانه‌ای، فرهنگی و مذهبی، نسبت به فرهنگ سازی و آموزش جهت مقابله با کرونا اقدام کرده و با اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در جهت کنترل بیماری اومیکرون گام بردارند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر