۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۷۳۲۴
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی:
سردار جلالی گفت: دشمنان با استفاده از مولفه‌های قدرت خود تلاش داشتند جمهوری اسلامی را در کارزار فشار حداکثری و همه‌جانبه شکست دهند اما تجربه سه سال گذشته و سقوط دولت ترامپ و نتانیاهو نشان می‌دهد عکس خواسته‌های دشمن اتفاق افتاده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و هیئت همراه پیش از ظهر امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله دفاع در برابر انواع تهدیدات به ویژه تهدیدات نوین که غالباً پیچیده و هوشمند هستند تاکید دارند که منظومه‌ دفاعی نیز باید کاملاً به‌روز، جامع و دقیق باشد و به بتواند به هنگام با تهدیدات مواجهه کند.


وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ما با مدلی از ترکیب تهدیدات از سوی دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه هستیم، تاکید کرد آنها تلاش داشتند تا با استفاده از مولفه‌های قدرت خود جمهوری اسلامی را در کارزار فشار حداکثری و همه‌جانبه شکست دهند اما تجربه سه سال گذشته و سقوط دولت ترامپ و نتانیاهو نشان می‌دهد عکس خواسته‌های دشمن اتفاق افتاده است.

سردار جلالی در ادامه یکی از عرصه‌های نوین تهدیدزا را عرصه جنگ سایبری خواند و گفت: ما امروز شاهد یک جنگ‌تمام عیار علیه زیرساخت‌ها مبتنی بر فضای سایبری هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه فناوری‌های نو دو لبه فرصت و تهدید را به صورت همزمان دارند، تاکید کرد: قطعاً باید در مسیر توسعه کشور استفاده از فناوری‌های نو مورد توجه باشد اما باید دانست که این بهره‌برداری زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با یک نگاه پدافند غیر عاملی همراه گردد و تهدیدات آن فناوری حذف شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اقدامات و دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل در مسیر تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیر عامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل تلاش دارد تا نقش یک نهاد واسط و هماهنگ‌کننده بین بخش‌های غیر‌نظامی مانند دستگاه اجرایی و بخش‌های نظامی کشور باشد و هماهنگی و هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های ملی کشور را در برابر تهدیدات ارتقا داده و از  تاب‌آوری ملی صیانت کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه اساساً تهدیدات از لبه دانش و فناوری شکل می‌گیرند، خاطرنشان نمود: پدافند غیرعامل هم در مسیر توسعه خود تلاش داشته است تا کاملاً با یک رویکرد علمی و تخصصی مسئله رصد تهدید، پایش آسیب‌پذیری‌ها و برنامه‌های اقدام آمادگی را به پیش برد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان سخنان خود با انتقاد از رویه دولت قبل که نوعی غفلت راهبردی از موضوع پدافند غیرعامل داشت: گفت خوشبختانه در دولت سیزدهم فهم مسئولان از مسئله تهدید دقیقتر، جامع‌تر و عملیاتی‌تر شده است و این امید می رود که رویکردهای پدافند غیرعامل با شتاب بیشتر و کیفیت بهتری توسعه پیدا کند.

به گزارش پایداری ملی،  هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال 1400 نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت 14 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر