۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۶۷۳۱۸
در دیدار رئیس پدافند غیرعامل با آیت الله فاضل لنکرانی عنوان شد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه متاسفانه یکی از عبرت های دولت دوازدهم این بود که در حوزه جنگ سایبری ساده‌انگاری و غفلت می‌کرد، گفت: این رویکرد در دولت جدید متفاوت است و ما به یک فهم واحد و مشترک با دولت دست یافته ایم و این امید وجود دارد تا عقب ماندگی های دولت قبل برطرف شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

سردار جلالی:
ارتقای ساختار دفاع سایبری کشور در دولت سیزدهم

سردار جلالی در دیدار با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه افزایش سطح توان و بازدارندگی دفاعی کشور سبب شده است تا دشمن به سمت مدل جدیدی از تهدیدات گرایش پیدا کند، افزود: در شرایط فعلی دشمنان در تلاش هستند تا در حوزه های نوپدیدی مانند فضای سایبری دشمنی‌های خود را علیه ملت ایران اعمال کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساختار دفاع نوین در قالب پدافند غیرعامل با تدبیر مقام معظم رهبری قریب به دو دهه است که در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: پدافند غیرعامل تلاش دارد تا یک لایه دفاعی در بخش های اجرایی کشور سامان دهد و این امیدواری وجود دارد تا در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام برسد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه متاسفانه یکی از عبرت های دولت دوازدهم این بود که در حوزه جنگ سایبری ساده‌انگاری و غفلت می‌کرد، ادامه داد: این رویکرد در دولت جدید متفاوت است و ما به یک فهم واحد و مشترک با دولت دست یافته ایم و این امید وجود دارد تا عقب ماندگی های دولت قبل برطرف شود.


آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی:

 «مردم» یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت دفاعی کشور/ گفتمان پدافند غیرعامل در سطح جامعه باید توسعه یابد

تقویت ساختار پدافند سایبری کشور با همکاری دولت سیزدهم

به گزارش پایداری ملی، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی نیز در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تبریک آغاز هفته پدافند غیرعامل و تقدیر از دستاوردهای این سازمان در مسیر تحقق تدابیر مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد با رویکرد دولت جدید پدافند غیرعامل بتوانند در راستای ارتقای بازدارندگی دفاعی گام‌های بزرگی بردارد.

وی با اشاره به اینکه سطح آگاهی و دانش مردم نسبت موضوعات پدافند غیرعامل باید ارتقا یابد تاکید کرد، قدرت واقعی این کشور که ایجاد بازدارندگی و توان دفاعی می کند خود مردم هستند.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند، تاکید کرد: مادامی که مردم در صحنه هستند دشمن در دستیابی به اهدافش ناکام خواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به تغییر توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن به موضوع حملات سایبری اخیر اشاره کرد و گفت: در همین حملات نیز ما دیدیم که صرفاً با کمک مردم می توان مدیریت بحران کرد و اثر تهدید را به حداقل رساند.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه امروز عرضه خصومت و دشمنی استکبار جهانی با ملت و نظام جمهوری اسلامی صرفاً در بخش‌های نظامی نیست، اظهار داشت: حوزه اقتصاد، حوزه فرهنگ و اخیراً فضای سایبری تبدیل به کارزار جنگی شده است و پدافند غیر عامل نیز باید  بیش از گذشته در این عرصه های جدید فعالیت کند.

این مرجع تقلید همچنین به تهدیدات نرم و فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز دشمن اساس و بنیاد خانواده را هدف قرار داده است و باید در برابر این مدل از تهدیدات نرم نیز سطح هوشیاری و اقدام جامعه را تقویت کرد.

 به گزارش پایداری ملی،  هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال 1400 نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت 14 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر