۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۷۳۲۵
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری:
سردار جلالی با اشاره به اینکه ما در دولت گذشته که دولت عبرت بود متاسفانه شاهد بودیم که موضوع جنگ سایبری انکار و مدیریت فضای مجازی جای خود را به ولنگاری مدیریتی داده بود گفت، متاسفانه توسعه شبکه ملی اطلاعات به طور مطلوب در دولت پیشین عملیاتی نشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و هیئت همراه پیش از ظهر امروز به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل در سفر به شهر مقدس قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک هفته وحدت و با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل با تدبیر مقام معظم رهبری از سال 1382 تشکیل شده است، گفت: موضوع رصد تهدید و آسیب‌پذیری‌ها و برطرف‌سازی آنها از جمله دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا موضوع پدافند غیرعامل بیشتر یک مسئله فنی و مهندسی بود، تاکید کرد: به تدریج و در کنار تقویت حوزه پدافند غیرعامل در نیروهای مسلح مسئله ارتقای آمادگی و آرایش لایه دفاعی در بخش‌های غیرنظامی به ویژه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه پدافند غیرعامل قرار گرفت.

سردار جلالی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه رویکردهای پدافند غیرعامل وابسته به نوع نگاه و رویکرد دولت هاست، گفت: اساساً پدافند غیرعامل پیوست مساله توسعه است و اگر دولت‌ها در این زمینه همراهی نکنند و یا به جای نگاه کارشناسی با عینک سیاسی به پدافند غیرعامل نگاه کنند نمی‌توان به سطح مطلوب آمادگی دست پیدا کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز کشور از منظر نظامی به یک بازدارندگی قابل توجه رسیده است، اظهار داشت: بر همین مبنا دشمن عمده برنامه‌ها و عملیات‌های خود را در بخش‌های تهدیدات نوین مانند حملات سایبری متمرکز کرده است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه ما در دولت گذشته که دولت عبرت بود متاسفانه شاهد بودیم که موضوع جنگ سایبری انکار و مدیریت فضای مجازی جای خود را به ولنگاری مدیریتی داده بود گفت، متاسفانه توسعه شبکه ملی اطلاعات به طور مطلوب در دولت پیشین عملیاتی نشد.

وی گفت: متاسفانه طی هشت سال گذشته از منظر پدافند غیرعامل آسیب‌های جدی به کشور وارد شده است.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید یکی از اولویت‌های خود را ارتقای آمادگی کشور در برابر لایه های نوین جنگ از جمله جنگ سایبری و زیستی قرار دهد بود، خاطرنشان نمود: ما خوشبین هستیم که در این دولت بتوانیم موضوعات پدافند غیرعامل را به‌نحو و شکل بهتری به پیش ببریم.

آیت الله بوشهری: ماموریت پدافند غیرعامل برای امنیت کشور راهبردی است

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و تاکید بر ضرورت توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل به مسئله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ظهور و بروز انقلاب اسلامی سبب شده است تا منافع جبهه استکبار در منطقه به خطر بیفتد و به همین خاطر نیز آنها با انقلاب اسلامی ما که ریشه در عاشورا، غدیر و بعثت دارد مخالف و دشمن هستند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه همانگونه که امداد الهی به کمک پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) آمد و دین اسلام را حفظ کرد انقلاب اسلامی نیز همواره با نصرت الهی همراه شده است، گفت: علی رغم سطح بالای دشمنی‌ها، این انقلاب همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و دشمنان در دستیابی به اهداف خود با شکست مواجه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت های پدافند غیرعامل در زمینه رصد تهدیدات و پایش آسیب‌پذیری‌ها و رویکردهای پیش‌بینی، پیشگیری و پیش‌کنشگری برای امنیت کشور راهبردی است، گفت به نظر می رسد سازمان پدافند غیرعامل باید بیش از گذشته مفهوم پدافند غیرعامل را در افکار عمومی و حتی برای خاص تبیین و نهادینه‌سازی کند.


به گزارش پایداری ملی، هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال 1400 نیز با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت 14 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر