۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۴۱۷

به گزارش همشاگردیها مانور پدافند غیر عامل با رویکرد بمباران هوایی در دبیرستان نسترن واقع در شهرک مینودر قزوین و با حضور مسئولان استانی از جمله نقی سیاهکلی مرادی مسئول آموزش وپرورش ناحیه یک قزوین، حجت الاسلام تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قزوین و رئيس محترم گروه تهديدات اداره كل پدافند غيرعامل استانداري برگزار شد.
در این مانور دانش آموزان دختر این مدرسه ضمن اجرای مانور پدافند غیرعامل با راه های مقابله و ایمنی به هنگام وقوع حمله هوایی دشمن آشنا و راه های نجات از آن را تمرین کردند.
این مانور به محوريت اداره كل پدافند غير عامل استانداري قزوين و به همت آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین، سازمان ای هلال احمر، آتش نشانی، نیروی انتظامی و بسیج دانش آموزی استان قزوین انجام و راه های مقابله با حمله هوایی دشمن به دانش آموزان آموزش داده شد.

2 743
دانش آموزان پس از شنیدن آژیر خطر از مدرسه خارج و در مکان های امن پناه گرفتند. گروه های امداد بسیج، آتش نشانی و انتظامات که از بین دانش آموزان آموزش لازم را دیده بودند نیز جهت کمک رسانی به مصدومان فرضی، اتفاء حریق و مراقبت از ورود و خروج افراد در جایگاه های خود حاضر و وظیفه لازمه را انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبان تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قزوین در اختتامیه این مراسم اظهار کرد: همه ما باید بدانیم که دشمن از جهات مختلف ما را احاطه نموده است.
وی انواع دشمن را چنین دانست: دشمن درونی که همان نفس آدمی است، شیطان که دشمن ذاتی انسان است و دشمن بیرونی که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا قرار دارد. این دشمن ها آشکار هستند و باید مواظب آن باشیم.

 2 778

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قزوین تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) مبارزه با نفس را جهاد اکبر دانستند و بر لزوم حفظ آن از دست خطورات و وسوسه های شیطانی تاکید داشته اند.

پدافند غیر عامل چیست؟

پدافند غیرعامل که شاید اسم آن را شنیده باشید، مجموعه اقداماتی است که قبل از خطر انجام میگیرد و در هنگام بروز هرگونه تهدید طبیعی و غیرطبیعی (مانند جنگ) موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های حیاتی یک کشور می گردد.

بکارگیری اقدامات پدافند غیرعامل، موجب زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی می‌گردد که با ارزش‌ترین سرمایه یک سازمان و قدرت ملی کشور می‌باشد.
دفاع غیرعامل موجب صرفه‌جویی کلان اقتصادی و ارزی در حفظ تجهیزات و سازه های بسیار گران قیمت می‌گردد.

مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده اند: پدافند غیر عامل بازدارنده است. باید تدابیر کارساز در باب پدافند غیرعامل را عملی کنید. پدافند غیرعامل مانند شعله ای بلند شود.

دفاع غیرعامل، مراکز حیاتی و حساس (اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی، مواصلاتی، دانشگاهها، پالایشگاهها، نیروگاهها، بنادر، فرودگاهها، مجتمع‌های صنعتی و …) را در برابر تهدید حفظ نموده، خسارات و صدمات را تقلیل و ادامه فعالیت و مقاومت در شرایط بحران و جنگ را ممکن می‌سازد.

اقدامات دفاع غیرعامل موجب تحمیل هزینه بیشتر به دشمن می‌گردد.

دفاع غیرعامل موجب حفظ نیروها برای ضربه زدن در زمان و مکان مناسب به دشمن و سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن و نیروی مهاجم می‌شود.

پدافند غیر عامل به مانند مصونیت سازی بدن انسان است که از درون ما را مصون می کند این بدان معنی است که اگر دشمن تهاجمی هم نسبت به ما داشته باشد دست به جنگ و تقابل بزند با وجود این عامل مهم اثری نخواهد داشت.
جناب آقاي مهندس مرادي رئيس محترم گروه تهديدات اداره كل پدافند غيرعامل  طي مصاحبه اي با خبرنگاران ضمن تشكر از سپاه پاسداران ناحيه قزوين و آموزش و پرورش و هلال احمر، نيروي انتظامي، آتش نشاني و ساير عوامل و دستگاه هاي اجرايي كه در برگزاري اين مانور و ساير مانورهايي كه در استان برگزار شده به گزارشي مختصر از عملكرد پدافند غير عامل در استان پرداختند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر