۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۳۵۸۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر ساعت آموزش با محتوا و محوریت پدافند غیرعامل سال جاری برای دستگاه های دولتی و غیر دولتی این استان اجرا شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، آیت قیصربیگی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: همه ادارات، نهادها و شرکت های دولتی و غیردولتی مکلف هستند سیاست های ۱۳ گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل را در ادارات خود نصب و مفاد آن را اجرایی کنند.

وی افزود: عملکرد این دستگاه ها در زمینه پدافند غیرعامل به طور مداوم مورد ارزیابی قرار و دستگاه های برتر معرفی می شوند که در آخرین ارزیابی صورت گرفته سپاه با ۷۶ درصد امتیاز در حوزه بهره گیری از مشارکت های مردمی، نیروی انتظامی در بخش امنیتی با ۷۴ درصد و جمعیت هلال احمر با ۷۳ درصد در حوزه امداد و نجات دستگاه های برتر شناخته شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه پدافندغیرعامل دارای ۱۱ کارگروه از دستگاه های مختلف است، یادآور شد: این کارگروه ها مکلف به اجرای دستورالعمل های پدافندغیرعامل هستند و باید فرمانداران و مدیران دستگاه های مربوطه در صورت بروز هرگونه حادثه ای پاسخگوی افکار عمومی باشند.

قیصربیگی تاکید کرد: پرداختن به مبحث پدافند غیرعامل و الزام در اجرای مفاد آن یکی از مهمترین مولفه های اقتدار، امنیت، و سلامت جامعه است که تحقق آن نیازمند همکاری و همراهی همه مسوولان، رسانه ها و مردم دارد.

وی اضافه کرد: نکته مهم و اساسی عدم آگاهی عامه مردم در خصوص موضوع پدافندغیرعامل است که باید تعاریف، سیاست ها، اهداف و اهمیت پدافندغیرعامل توسط رسانه ها و فضای مجازی برای افکار عمومی جامعه تبیین شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام ادامه داد: پدافند غیرعامل در استان ایلام امسال اقدامات ارزشمندی را اجرایی کرده است که از جمله این موارد می توان به تشکیل تیم واکنش فضای سایبری اشاره کرد و تشکیل تیم واکنش سریع شیمیایی نیز در دست اجراست.

قیصربیگی افزود: یکی دیگر از موارد در دست پیگیری توسط پدافند غیرعامل استان، ایجاد توقفگاه هایی برای ماشین های سنگین حامل مواد غذایی، سوختی، شیمیایی و تانکرهای حمل سوخت است تا با ایجاد این پارکینگ ها در حاشیه شهرها توقف کنند و از حضور آنها در داخل شهرها و کانون های جمعیتی و حاشیه مناطق مسکونی شهری و روستایی جلوگیری شود.

در این جلسه به پیشنهاد یکی از خبرنگاران مقرر شد کارگروه رسانه و پدافندغیرعامل به دیگر کارگروه های ۱۱ گانه اضافه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر