۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۲۸۰۶
استاندار ایلام در دیدار با معاون پدافند غیر عامل کشور:
استاندار ایلام در دیدار با معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور و هیئت همراه از اقتدار و امنیت بالای مرزهای استان گفت: امروز به یمن هوشیاری و بیداری بالای مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی مرزهای استان ایلام از امن ترین مرزهای کشور بشمار می رود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور و هیئت همراه از اقتدار و امنیت بالای مرزهای استان گفت و تصریح کرد: امروز به یمن هوشیاری و بیداری بالای مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی مرزهای استان ایلام از امن ترین مرزهای کشور بشمار می رود.

وی در ادامه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به امور مرزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این دولت توجه خاص و ویژه‌ای به مرزهای استان شده است به طوری که امروز مهاجرت معکوس را در مرزها داریم و از طرفی با تصویب گذر مرزی چیلات و دو بازارچه چیلات و چنگوله و همچنین در دست اقدام داشتن بازارچه هلاله شمالی، اجرای طرح ها و پروژه های مهمی چون طرح ۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی مقام معظم رهبری همچنین طرح بزرگ سامانه گرمسیری و ... امروز شاهد امنیت و پویایی بالا در مرزهای استان هستیم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم منابع نفت گاز و پتروشیمی در استان بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل در حوزه انرژی تاکید کرد و گفت: امروز نظام خدمات بسیار شایانی و قابل توجهی در این حوزه داشته است که از آن جمله می توان به افتتاح فاز یک و دوم پتروشیمی ایلام، فاز یک پالایشگاه گاز ایلام، شروع به کار به پتروشیمی دهلران، NGL دهلران، فراهم شدن آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی مهران، پتروشیمی دره شهر، پتروشیمی هلیلان و همچنین فراهم ساختن زمینه فاز دوم پالایشگاه گاز ... و طرح و پروژه های بسیار فراوان دیگر در حوزه نفت و گاز و صنایع پایین دستی اشاره کرد که در این زمینه لازم است برای حفاظت و امنیت این حجم عظیم از سرمایه‌ تدابیر و ملاحظات پدافند غیر عامل به دقت اجرایی شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق در استان ایلام گفت: یک زمانی این مرز به عنوان یک عامل تهدید از آن یاد می شد اما امروز مرز مهران یک فرصت برای استان و کشور و از امن ترین و پر تردد ترین مرزهای کشور در ایام اربعین به شمار می‌رود به طوری که در این ایام بیش از ۶۲ درصد تردد زوار را پوشش می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان به بحث قاچاق خصوصا قاچاق دام اشاره کرد و گفت: دراین حوزه اقدامات خوبی داشته ایم ولی اگر اجازه صادرات دام مازاد بر نیاز استان به دامداران ما داده شود هم قاچاق نخواهیم داشت و هم باعث پویایی رونق تولید خواهد شد.

وی در پایان با عنوان این مطلب که اجرایی شدن پروژه های مهم استان را منوط به داشتن پیوست پدافند غیرعامل نموده ایم، ابراز داشت: در این زمینه اجرای دستورالعمل ها و ضوابط پدافند غیر عامل در مجموعه های صنعتی در حوزه انرژی بسیارضروری است و این مهم در دستور است. 

در ادامه این نشست سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافندغیر عامل کشور ضمن تقدیر و تشکر از توجه مثبت استاندار ایلام به مقوله پدافند غیرعامل از اهداف سفر خود به ایلام گفت و تصریح نمود: در این سفر از زیرساخت‌های پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام بازدید نموده و در نشست با مسئولان مربوطه مسائل و مشکلات مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: با توجه به در دست اقدام بودن احداث ۳ پتروشیمی جدید در استان ایلام در نظر داریم قبل از اجرای این طرح ها رعایت ضوابط پدافند غیر عامل در این پروژه ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی ایلام را یکی از استان های مهم کشور از لحاظ پدافند غیر عامل دانست و افزود: این استان به لحاظ گستردگی مرزی و همچنین داشتن طرح و پروژه های مهم حوزه انرژی برای ما بسیار حائز اهمیت است و تلاش داریم با کمک مسئولان استان ملزومات پدافند غیرعامل را در همه ی زمینه ها اجرایی نماییم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر