۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۱۰۸۶
پس از شیوع بیماری کرونا، مطالعات ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی گروه مپنا صورت گرفت و این دستگاه با ویژگی‌های متعدد تولید و رونمایی شد. این دستگاه می‌تواند در تأمین اکسیژن کمک شایانی به بیماران کرونایی داشته باشد.
به گزارش پایداری ملی، صبح امروز با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولین پکیج اکسیژن ساز پرتابل  بیمارستانی جهت درمان بیماران کرونایی ساخت کارخانجات گروه مپنا رونمایی شد.

عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، در حاشیه این آئین گفت: گروه مپنا با برنامه ریزی‌های مناسب ساخت ۱۴ تجهیز اصلی حوزه سلامت را هدف گیری کرده و در این مسیر آماده همکاری است. همچنین مپنا آماده است با توجه به شیوع بیماری کرونا، دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی را برای درمان بیماران کرونایی به سهولت تولید کند. 

مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: مپنا سرچشمه فناوری کشور است و توان ساخت تجهیزات اصلی حوزه سلامت را دارد. 

علی آبادی تصریح کرد: گروه مپنا یک بنگاه ملی است و در صورتی که وزارت بهداشت علاقه‌مند باشد مپنا می تواند به مقیاس سرمایه گذاری در کلیه حوزه های کسب و کار خود در حوزه سلامت نیز سرمایه گذاری نماید.

گفتنی است، بر اساس تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت و گروه مپنا که در سال ۱۳۹۳ به امضا رسید، شرکت توسعه بهداشت و سلامت مپنا تاسیس شد و هم اکنون ۱۴۶ مرکز پزشکی اولویت گذاری شده اند و قرارداد ۱۳۵ مرکز نیز به امضا رسیده است.همچنین تاکنون به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار خدمت‌رسانی و در ایام کرونا حدود ۸۰ هزار سی تی اسکن برای بیماران کرونایی انجام شده است.

کارشناسان حوزه سلامت گروه مپنا نیز با نمایش سامانه برخط (آنلاین) نشان دادند که با برنامه نرم‌افزاری این گروه، داده های رادیولوژی ۱۲۰ مرکز طرف قرارداد به سرعت و با کیفیت مناسب قابل دریافت است که می‌تواند در سهولت و سرعت درمان بیماران بسیار موثر باشد. همچنین بر اساس اعلام، پس از شیوع بیماری کرونا، در فروردین ماه ۹۹ مطالعات ساخت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی گروه مپنا صورت گرفت و در اردیبهشت‌ ماه کار ساخت آن در کارخانجات مپنا آغاز شد و دستگاه اکسیژن ساز مپنا با ویژگی‌هایی از جمله پرتابل و قابلیت حمل و دارای ابعاد بسیار مناسب ساخته شد و برچسب سبز وزارت بهداشت نیز برای آن نصب شد. در این روش تولید اکسیژن به روش جداسازی جذبی یا PSA صورت می‌گیرد. این روش مقرون به صرفه بوده و ویژگی هایی از جمله سهولت در عملیات و بهره برداری سیستم، ایمنی و ضریب اطمینان بالا، خلوص دقیق، افت فشار کم، طول عمر بالا و عدم نیاز به قرارگیری در مکان خاص است. 

در ادامه این آئین، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مسائل مبتلابه ناشی از شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: هم اکنون همه دنیا در هر دو زمینه تشخیص و درمان لازم است بازنگری کلی داشته باشند و کرونا نقاط ضعف و درس آموخته‌های فراوانی برای علم پزشکی در همه دنیا داشته است.

وی اولویت نخست در مراکز بیمارستانی برای بیماران کرونایی و بیماران ریوی را تامین اکسیژن دانست و از مپنا خواست تا در اسرع وقت دستگاه‌های اکسیژن ساز را تولید و تامین نماید.

این مقام مسؤول دومین اولویت برای اینگونه بیماران را روش‌ها و چرخه تشخیص مناسب دانست و تصریح کرد: در صورتی که دستگاه‌های تشخیصی به سرعت تولید و ارائه شود برای درمان بیماران کرونایی بسیار موثر خواهد بود. در این زمینه نیز سرعت و زمان ساخت بسیار مهم و حیاتی است؛ چرا که حیات و ممات بیماران کرونایی ابتدا به وجود دستگاه های اکسیژن ساز و روش‌های صحیح تشخیصی است. 

معاون وزیر بهداشت، همچنین چرخه تشخیص کرونا از طریق سی تی اسکن علاوه بر PCI را مهم دانست و خواستار همکاری مپنا در این زمینه نیز شد.

شایان ذکر است در ابتدای این رونمایی، فعالیت‌ها، حوزه‌های کاری و توانمندی‌های گروه مپنا به همراه ساختار و تولیدات دانش بنیان مپنا مبتنی بر تحقیق و توسعه و تجربه شراکت‌های بین‌المللی این مجموعه تشریح شد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر